مصاحبه ، فون هیپل: بعید است سنای جمهوری خواه با استیضاح ترامپ موافقت کند

به گزارش علی آباد جدید، یک استاد دانشگاه پرینستون و مقام سابق آمریکایی معتقد است داستان استیضاح کلینتون با ترامپ متفاوت است و هر چند اتهامات جدی در بحث استیضاح ترامپ مطرح است، اما بعید است استیضاح شود.

مصاحبه ، فون هیپل: بعید است سنای جمهوری خواه با استیضاح ترامپ موافقت کند

گروه بین الملل خبرنگاران: نانسی پلوسی، رهبر دموکرات ها در مجلس کنندگان آمریکا فرمان استفاده از مهم ترین سلاح زرادخانه سیاسی در قانون اساسی این کشور را صادر کرده است؛ استیضاح ترامپ، که خیلی ها زودتر از این در آمریکا منتظر آن بودند.

اولین امید مخالفان ترامپ به گزارش مولر بود. رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا که پس از برکناری جان کومی، رییس سابق پلیس فدرال آمریکا به دنبال این بود تا حقیقت را درباره تلاش احتمالی ترامپ برای سد کردن اجرای عدالت و تاثیرگذاری بر تحقیقات نهادهای فدرال روشن کند.

در نهایت این تحقیقات علی رغم این که با ابهام فراوان امکان روی دادن بعضی تخلفات را تأیید کرد اما ترامپ را از اتهام دستکاری نتایج تحقیقات تبرئه کرد. با این حال افشاگری یکی از مسئولان امنیتی ایالات متحده آمریکا در مورد بعضی قول های دردسرساز به یک طرف خارجی ترامپ را وارد مهلکه تازه ای کرده است؛ مهلکه ای که این بار دمکرات ها را برای برکناری زودهنگام ترامپ وسوسه کرده است.

ماجرا از افشاگری یک مأمور سابق امنیتی کاخ سفید در مورد منوط کردن کمک مالی به اوکراین توسط ترامپ به تحقیق از فعالیت های پسر جو بایدن در گفت و گو با رییس جمهور اوکراین آغاز شد.

در این مکالمه ترامپ با اشاره به بعضی تحقیقات در مورد پسر جو بایدن که در کار تجارت گاز است، خواهان جدی تر شدن کند و کاو در مورد این قضیه می شود.

در این مکالمه ترامپ از اعزام وکیل خود رودی جولیانی برای کمک به تحقیقات دولت اوکراین خبر می دهد.

خبرنگاران در این باره گفت وگویی با پروفسور فرانک فون هیپل انجام داده است.

پروفسور فرانک فون هیپل یک فیزیکدان اهل ایالات متحده آمریکا است. او استاد دانشگاه پرینستون آمریکا و از دانشمندان معروف هسته ای بین المللی است. وی دارای درجه دکتری از دانشگاه آکسفورد است. هیپل در گذشته جانشین مدیر بخش امنیت ملی دفتر سیاست های علم و فناوری کاخ سفید بوده است. وی همچنین عضو هیئت مدیره پنل بین المللی مواد شکافت پذیر است.

به دنبال افشای گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین، طرح استیضاح ترامپ وارد مراحل جدی شده است. قرار بود بحث استیضاح ترامپ به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 موکول شود. چرا دموکرات ها طرح استیضاح ترامپ را فعال کردند؟

کاری که رئیس جمهور ترامپ انجام داد این بود که دولت جدید اوکراین را وادار به تحقیق در مورد معاون سابق رئیس جمهور جو بایدن کرد و این مهم را شرط ارائه کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین که مانع از تحرکات نظامی روسیه در شرق اوکراین می شود دانست.

این واقعیت برای دموکرات ها خیلی سنگین بود. آنها به این نتیجه رسیدند که محدودیتی برای آنچه ممکن است ترامپ جهت تضعیف دموکراسی در ایالات متحده امریکا انجام دهد، وجود ندارد. بنابراین لازم بود که خط قرمز را ترسیم کنند.

با توجه به اینکه بعید است رأی دو سوم سنای آمریکا به استیضاح ترامپ جلب شود تبعات این اقدام برای حزب دموکرات چه خواهد بود؟

جمهوریخواهان از آنچه ترامپ انجام داده دفاع نمی کنند. اما کسب آراء دو سوم کنندگان مجلس سنا برای اخراج وی از سِمت ریاست جمهوری لازم است و بعید به نظر می رسد سناتورهای جمهوری خواه با ترامپ جهت رسیدن به این تعداد رأی مخالفت کنند.

بسکمک از آنها ترامپ را دوست ندارند اما از رأی دهندگان جمهوری خواه که از ترامپ پشتیبانی می کنند، می ترسند. حتی اگر سناتورها بتوانند کرسی های خود را در انتخابات عمومی حفظ کنند، آنها ممکن است در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه با شکست روبرو شوند.

آیا استیضاح ترامپ منجر به عزل او از ریاست جمهوری آمریکا خواهد شد؟

مجلس کنندگان احتمالاً به استیضاح رأی خواهد داد. در این مجلس کسب اکثریت آراء لازم است و دموکرات ها در اکثریت هستند. اما اگر مجلس سنا - با اکثریت دوسوم آراء - به عزل وی رأی ندهد، او از بیگناهی خود دفاع خواهد کرد.

تبعات استیضاح ترامپ چه تأثیری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 خواهد داشت؟

بعضی از افراد باهوش معتقدند که اگر استیضاح با شکست روبرو شود و ترامپ نیز از سمت ریاست جمهوری برکنار نشود، وی از نظر سیاسی قوی تر خواهد شد. این فرضیه در مورد رئیس جمهور کلینتون نیز صادق بود.

اما داستان کلینتون با داستان استیضاح ترامپ متفاوت است زیرا تلاش ناموفق جمهوری خواهان برای وادار کردن کلینتون به برکناری از سمت خود، به دلیل اتهامات دروغین در مورد داشتن رابطه جنسی وی با یک زن بود.

از نظر تضعیف دموکراسی در ایالات متحده امریکا، کاری که ترامپ انجام داده بسیار جدی است. سؤال این است که آیا ترامپ و حامیان وی قادر خواهند بود این مسئله را به اندازه کافی پیچیده کنند، به طوری که یک سال پس از این ماجرا توسط اکثر مردم آمریکا فراموش شود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 494

به "مصاحبه ، فون هیپل: بعید است سنای جمهوری خواه با استیضاح ترامپ موافقت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه ، فون هیپل: بعید است سنای جمهوری خواه با استیضاح ترامپ موافقت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید