مکرون: تشدید قوانین آزار جنسی بچه ها از سوی محارم

به گزارش علی آباد جدید، دختر وزیر سابق فرانسه در کتابش نوشته است که برادرش سال ها از سوی پدرخوانده اش مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

مکرون: تشدید قوانین آزار جنسی بچه ها از سوی محارم

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در توییت های سریالی از تشدید قوانین مربوط به سوء استفاده جنسی نزدیکان و محارم از بچه ها سخن گفت. این توییت ها پس از انتشار کتاب دختر برنارد کوشنر وزیر خارجه سابق فرانسه منتشر شد. این دختر در کتابش پدرخوانده خود را به آزار جنسی برادرش متهم نموده است. انتشار این کتاب باعث خشم مردم در سراسر فرانسه شده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای اعضای اتحادیه نان و شیرینی این کشور در کاخ الیزه پاریس سخنرانی می نماید/ رویترز-POOL

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مکرون در حساب توییتری خود گفت که فرانسه نیازمند تطبیق با قوانین بهتر برای حفاظت بیشتر از بچه ها در برابر خشونت جنسی است. او از وزیر دادگستری خود خواست تا یک جلسه مشاوره را برای ارائه سریع پیشنهادات قانونی در این زمینه برگزار نمایند.

مکرون در این باره گفت: ما به دنبال متجاوزین خواهیم رفت.

مکرون گفت فرانسه پیشتر مدت پیگیری قانونی برای بچه ها قربانی تعرض خانگی را به 30 سال افزایش داده است و معمولا آن را پس از سن قانونی بچه ها محاسبه می نماید.

این قانون به این دلیل که بچه ها قربانیِ آزار و اذیت های خانگی معمولا سال ها پس از این اتفاق، در خصوص تجربیات خود سخن می گویند، با مهلت پیگیری 30 ساله تعین شده است. بیشتر قربانیان تعرض یا تجاوز خانگی به دلیل تاثیر روانی آزار و اذیت های جنسی یا تهدید و آزار مضاعف متجاوزان از تجربه های خود در کودکی سخن نمی گویند.

مکرون همچین اضافه کرد: فرانسه کنترل افرادی که به صورت مستقیم با بچه ها کار می نمایند را افزایش داده است. اما این اقدامات کافی نیست و کارهای بیشتری باید انجام گردد.

مکرون اضافه کرد: در حال حاضر بچه ها تحت آنالیز های پزشکی و مرتب قرار می گیرند و مدارس در جلسه های گوناگون مقاطع ابتدایی و متوسطه اطلاعاتی را در باره آشنایی و رفتارهای درست با محارم کسب می نمایند. در این جلسات بچه ها فرصت صحبت در باره موضوعات جلسه را پیدا خواهند کرد.

او اضافه کرد که یاری های روانشناختی به عنوان راه حل بهتر برای قربانیان روابط جنسی محارم (با بچه ها) در نظر گرفته می گردد که هزینه آن از سوی نهادهای تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در هفته های گذشته صدها نفر تجربیات خود از آزار و اذیت جنسی محارم یا نزدیکان خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. این فرایند پس از انتشار کتابی که اولیویه دوهامل استاد دانشگاه را به آزار جنسی پسرخوانده اش محکوم می نماید، شکل

این کتاب توسط کامیل کوشنر دختر خوانده دوهامل نوشته و منتشر شده است. او دختر برنارد کوشنر وزیر سابق خارجه و بنیانگذار سازمان غیر دولتی پزشکان بدون مرز است.

دو هامل پدر خوانده کامیل کوشنر پس از انتشار این کتاب از سمت خود در یکی از برترین دانشگاه های فرانسه کناره گیری کرد.

او در 4 ژانویه در توییتی نوشت: من هدف حملات شخصی قرار گرفته ام و به دلیل حذف نهادی که در آن کار می کنم، به وظایفم خاتمه می دهم.

استقبال از تابوشکنی و افشای تجاوز جنسی از سوی محارم

یورو نیوز در گزارشی نوشت: برنارد کوشنر یکی از اولین افرادی بود که به افشاگری دخترش علیه ناپدری خود واکنش نشان داد. وزیر خارجه پیشین فرانسه در بیانیه خود از اینکه بار راز سنگینی که مدت ها بر دوش ما بود، برداشته شد ابراز خرسندی کرد.

کامیل کوشنر در کتابش نوشته است که برادرش آنتوآن در سال 2011 پدر خود را در جریان اذیت و آزارهای جنسی ناپدرش اش قرار داد اما از او خواست تا واکنشی نشان ندهد.

الیزابت گیگو وزیر دادگستری پیشین فرانسه که به عنوان رئیس کمیسیون مستقل مقابله با روابط جنسی با محارم و خشونت جنسی علیه بچه ها فعالیت می نماید از تابوشکنی در یکی از خانواده های سرشناس فرانسه استقبال کرد. وی گفت: همه ما روزمره با قربانیان و عاملان (اذیت و آزار جنسی از سوی محارم) روبرو می شویم بدون اینکه از آن اطلاعی داشته باشیم.

با این حال کامیل کوشنر در کتابش نوشته است که بسیاری از اعضای خانواده، دوستان و آشنایان از اذیت و آزار جنسی برادرش مطلع بودند اما سکوت نموده بودند.

پژوهشگران بر این باور هستند که به طور میانگین از هر 10 فرانسوی نزدیک به یک نفر قربانی تجاوز و یا اذیت و آزار جنسی از سوی محارم بوده است. از کل بچه های نیز که در فرانسه مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند حدود 80 درصد از سوی محارم خود چنین تجربه ای را داشته اند.

حمایت از خانواده و وفاداری به نزدیکان از جمله دلایلی است که بسیاری از قربانیان اذیت و آزارهای جنسی از سوی محارم پس از رسیدن به سن قانونی نیز مایل به افشای تجربه های خود نیستند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1563

به "مکرون: تشدید قوانین آزار جنسی بچه ها از سوی محارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: تشدید قوانین آزار جنسی بچه ها از سوی محارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید