نقشه راه ماکرون برای لبنان، شرط آمریکا و شروط پاریس

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی نوشت: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه یک نقشه راه برای سیاستمداران لبنانی در مورد اصلاحات سیاسی و مالی در این کشور ارسال نموده است.

نقشه راه ماکرون برای لبنان، شرط آمریکا و شروط پاریس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بر اساس گزارش این خبرگزاری، نقشه راه ماکرون توسط سفیر فرانسه در بیروت به مقامات لبنانی ارائه شده است.

در این نقشه راه، بر ضرورت اجرای بازرسی ها از بانک مرکزی در کنار تشکیل دولت موقت با هدف اجرای اصلاحات فوری در لبنان و برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام طی یک سال تاکید شده است.

روزنامه لبنانی البناء نیز در این خصوص نوشت: ماکرون میخواهد روز شنبه آینده به مدت 2 روز به لبنان سفر کند.

بر اساس گزارش این روزنامه، بعد از آنکه سیاستمداران لبنانی اقدامات اعلام شده از سوی ماکرون را عملی کردند به یاری های اقتصادی و بین المللی دسترسی پیدا خواهند کرد.

منابع فرانسوی اعلام نموده اند که بند دوم این نقشه راه یعنی برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام طی یک سال، شرط آمریکا بوده که در قبال حمایت از تحرکات ماکرون در لبنان، به پاریس ارائه شده است.

این اقدامات مداخله جویانه فرانسه و آمریکا در لبنان در حالی صورت می گیرد که این کشور بعد از انفجار بندر بیروت به یاری های اقتصادی فوری برای بازسازی این بندر احتیاج دارد اما واشنگتن و پاریس همچنان به دنبال استفاده ابزاری از یاری های اقتصادی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1255

به "نقشه راه ماکرون برای لبنان، شرط آمریکا و شروط پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه ماکرون برای لبنان، شرط آمریکا و شروط پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید