نوزادان هم باید واکسن کرونا بزنند؟

به گزارش علی آباد جدید، تهران (پانا) - عضو هیات مدیره انجمن عفونی بچه ها توضیحاتی درباره واکسیناسیون کرونا میان نوزادان ارائه داد.

نوزادان هم باید واکسن کرونا بزنند؟

به گزارش بهداشت نیوز، حسین معصومی اصل، عضو هیات مدیره انجمن عفونی بچه ها درباره واکسیناسیون کرونا در میان نوزادان اظهارداشت: واکسیناسیون نوزادان هنوز در جهان توصیه نشده و در کشورهای جهان برای افراد زیر 18 سال هم چندان این موضوع صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: کارزار واکسیناسیون کرونا در بسیاری از کشورهای جهان با اولویت گروه های آسیب پذیر و پرخطر شروع شده و در حال حاضر واکسیناسیون بچه ها در دستور کار دولت ها قرار ندارد. اما به گفته متخصصان و کارشناسان، نیل به هدف مصونیت جمعی مستلزم واکسیناسیون بچه ها نیز در گام های بعدی مبارزه با بحران شیوع کرونا است.

عضو هیات مدیره انجمن عفونی بچه ها ادامه داد: احتمال بروز عوارض ناشی از تزریق واکسن بر روی بچه ها وجود دارد و این موضوع به صورت تحقیقاتی پس از واکسیناسیون کرونا میان همه بزرگسالان مد نظر قرار خواهد گرفت.

حسین معصومی اصل ادامه داد: کرونا به طور کلی جامعه بزرگسالان و گروه های پر خطر را درگیر نموده و تعداد اندکی از مبتلایان به کرونا در جهان از میان بچه ها و نوزادان بوده اند.

وی گفت: واکسیناسیون کرونا در کشور ما مشابه سایر کشورها از اقشار پرخطر با رده سنی بالا شروع شده و پس از آن گروه های پر ریسک واکسینه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1787

به "نوزادان هم باید واکسن کرونا بزنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوزادان هم باید واکسن کرونا بزنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید