هشدار جدی وزیر دفاع چین به آمریکا ، جزئیات گفتگوی 1.5 ساعته وزرای دفاع چین و آمریکا

به گزارش علی آباد جدید، وزیر دفاع چین در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود هشدار داد رفتار و گفتار آمریکایی ها موجب افزایش تنش های موجود میان دو کشور می شوند.

هشدار جدی وزیر دفاع چین به آمریکا ، جزئیات گفتگوی 1.5 ساعته وزرای دفاع چین و آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، وی فنگه وزیر دفاع چین در تماسی تلفنی با مارک اسپر همتای آمریکایی خود مسائل پیرامون شرایط تایوان را به بحث و گفت وگو گذاشت.

به نوشته روزنامه ژاپن تایمز، فنگه در این تماس تلفنی یک و نیم ساعته به اسپر گفت آمریکا باید گفتار و رفتار غلط خود را خاتمه دهد و از تحرکات خطرناکی که ممکن است موجب تشدید تنش ها گردد، پرهیز کند.

به گفته جاناتان هافمن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، اسپر در این تماس تلفنی شفافیت چین در قبال ویروس کرونا را خواهان شده و درخصوص آنچه فعالیت های ثبات زدای چین در تایوان و دریای جنوب چین نامید، ابراز نگرانی کرد.

الکس اِیزار وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا قرار است روز یکشنبه هفته آینده با مقامات تایوان ملاقات کند. این بالاترین سطح ملاقات یکی از مقامات کابینه دولت آمریکا با دولت تایوان از سال 1979 تا به امروز محسوب می گردد.

واشنگتن روابط رسمی با تایوان را در سال 1979 به نفع پکن قطع کرد اما دولت دونالد ترامپ افزایش حمایت خود از این منطقه را در اولویت قرار داده است.

چین، تایوان را حساس ترین و مهم ترین موضوع در روابط دو جانبه خود با آمریکا می داند. این کشور، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به خود می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید.

چین ماه گذشته بیان نمود که تحریم هایی را علیه شرکت آمریکایی لاکهید مارتین به دلیل دخالت در فروش سلاح به تایوان اعمال می نماید.

این در حالی است که با وجود مخالفت قاطعانه پکن اسپر تأکید نموده که واشنگتن همچنان به فروش تسلیحات به تایوان ادامه خواهد داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1260

به "هشدار جدی وزیر دفاع چین به آمریکا ، جزئیات گفتگوی 1.5 ساعته وزرای دفاع چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی وزیر دفاع چین به آمریکا ، جزئیات گفتگوی 1.5 ساعته وزرای دفاع چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید