همکاری ایران و چین در زمینه مبارزه با کرونا

به گزارش علی آباد جدید، تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد بر اساس سند راهبردی همکاری ایران و چین که به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید، ایران و چین در زمینه های مختلف مرتبط با سلامت و آموزش پزشکی از جمله مبارزه با کرونا همکاری می نمایند.

همکاری ایران و چین در زمینه مبارزه با کرونا

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

کیانوش جهانپور در صفحه توییتر خود نوشت: بندهای مرتبط با سلامت و آموزش علوم پزشکی مندرج در سند راهبردی ایران و چین که روز شنبه به امضای وزرای امور خارجه دو کشور رسید، چشم اندازی روشن در همکاری های دو کشور و حتی نقطه عطفی برای توافقات مشابه با دیگر کشورها و نظام های سلامت در سال های آینده خواهد بود.

وی در این نوشته، بخشی از سند همکاری ایران و چین را منتشر کرد که در بخشی از آن بر تقویت همکاری ها مبتنی بر یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و بیماری های ویروسی مشابه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تاکید شده است.

در بند دیگری از متن این سند راهبردی بر تقویت همکاری در زمینه تحقیقات و انتقال فناوری سلامت، نظام سلامت، آموزش سلامت و همکاری دانشکده های پزشکی از جمله با تعریف پروژه ها و حوزه های همکاری مبتنی بر ابتکار و همکاری برای تامین نیازهای دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی دو کشور تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1672

به "همکاری ایران و چین در زمینه مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و چین در زمینه مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید