والی عراق که در حملات ارتش عراق به هلاکت رسید که بود؟

به گزارش علی آباد جدید، نیروهای عراقی پیروز شده اند یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش را به قتل برسانند که از او با عنوان جانشین خلیفه خودخوانده داعش و والی عراق یاد می گردد.

والی عراق که در حملات ارتش عراق به هلاکت رسید که بود؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شفق نیوز، یک مسئول امنیتی در منطقه عامر الصمود در فلوجه امروز آدینه به جزئیاتی درباره آنچه والی عراق خوانده می گردد به نقل از خویشاوندان وی پرداخت و اعلام نمود: اقوام والی عراق داعش که دولت عراق شب گذشته از هلاکت او در عملیاتی ویژه در کرکوک اطلاع داد اعلام نمودند که در سال 2015 از زمانی که وی وارد داعش شد از وی برائت جستند و این موضوع را به دادگاهی ویژه در الانبار اعلام نمودند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

یک مسئول در پلیس الانبار اعلام نمود: جبار سلمان فرحان هراط العیساوی معروف به ابو یاسر العیساوی از شاخه البو هراط قبیله البوعیسی در منطقه حصی میان فلوجه و عامر الصمود است و از سالها به عنوان یکی از سرکرده های داعشی بوده است. خانواده و همه اقوامش از وی در سال 2015 برائت جستند.

این مسئول امنیتی گفت: خانواده وی گمان می کردند که وی در سوریه چند سال قبل به هلاکت رسیده است؛ اما با اعلام خبر مرگش متعجب شدند. او قبلا شماری از خویشاوندان خود را به علت وابستگی به حشد العشایری و جنگیدن با داعش، کافر شمرده بود.

به گفته این منبع، با مرگ این سرکرده یکی از مهمترین اهداف تروریستی در این استان طومارش پیچیده شد.

این مسئول امنیتی تاکید نمود: همه سرکرده های تروریستی در الانبار تعیین هستند و همکاری زیادی از سوی بیشتر خویشاوندان آنها و کسانی که قبلا با این سرکرده ها در ارتباط داشتند، با نیروهای امنیتی وجود دارد. این سرکرده ها نه تنها از سوی نیروهای امنیتی بلکه از سوی خویشاوندانشان هم تحت محاصره هستند.

پست های او در تشکیلات داعش عبارت بود از: والی شمال بغداد پس از کشته شدن ابو عزوز و در ادامه والی عراق پس از آنکه گروه داعش تمام مناطقی که در آنها قدرت داشت را از دست داد.

عیساوی در اواسط سال 2020 به عنوان والی عراق و ولایت های دور و نیز معاون خلیفه کنونی داعش و همین طور عضو کمیته خلافت منصوب شد.

از سوی دیگر ائتلاف بین المللی هلاکت والی خودخوانده داعش در عراق طی حمله ای هوایی در نزدیکی استان کرکوک را تایید کرد.

سرهنگ وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف بین المللی در توئیتی نوشت: سرکرده داعش در عراق طی حمله هوایی در نزدیکی کرکوک در 27 ژانویه کشته شد. عملیات مشترک نیروهای عراقی و ائتلاف بین المللی منجر به کشته شدن 10 تروریست داعشی شد.

وی گفت: کشته شدن ابویاسر ضربه ای عظیم به کوشش های داعش برای بازگشت به عراق به شمار می رود و ائتلاف بین المللی به همکاری خود برای از میان برداشتن این گروه تروریستی ادامه خواهد داد.

سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، تأکید کرد که هلاکت نائب خلیفه خودخوانده داعش و والی عراق در این گروه تروریستی در راستای انتقام از شهدای میدان الطیران بغداد در حادثه هفته گذشته است.

او در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت که کشته شدن این سرکرده بلندپایه داعش در چارچوب عملیات ثأر الشهداء در منطقه وادی الشای بوده است.

رسول اضافه کرد که فرایند تعقیب تروریست های داعش هرگز متوقف نخواهد شد و تأکید کرد که کشته شدن این عضو بلندپایه ضربه ای شدید بر روحیه بقایای داعش خواهد بود و تأثیر بسیاری خواهد داشت.

ژنرال عبدالوهاب الساعدی، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز تأکید کرد که این دستگاه وعده انتقام حادثه هفته گذشته را داده بود و در این راستا عملیاتی عظیم از روز آدینه به نام ثأر الشهداء اجرا شد که به هلاکت این سرکرده بلندپایه داعش در منطقه وادی الشای در استان کرکوک انجامید.

او اضافه کرد که یک درگیری مستقیم و سرنوشت سازی میان تروریست ها و نیروهای دستگاه اطلاعات عراق رخ داد که طی آن بعضی از تروریست ها خود را منفجر کردند و بعضی دیگر به دست نیروهای امنیتی عراق کشته شدند.

وی تأکید کرد که دستگاه مبارزه با تروریسم عراق به این حد بسنده نخواهد کرد و تا نابودی کامل داعش به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1582

به "والی عراق که در حملات ارتش عراق به هلاکت رسید که بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والی عراق که در حملات ارتش عراق به هلاکت رسید که بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید