واکنش ترکیه به کتاب جان بولتون: مکالمات اردوغان - ترامپ دست کاری شده است

به گزارش علی آباد جدید، مدیر ارتباطات ترکیه امروز طی یک سلسله توییت، به شدت از کتاب جدید جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا انتقاد کرد و اضافه کرد این کتاب شامل گزارشات گمراه کننده ای از مکالمات بین رهبران دو کشور (ترکیه و آمریکا) است.

واکنش ترکیه به کتاب جان بولتون: مکالمات اردوغان - ترامپ دست کاری شده است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آلتون با اشاره به بولتون، گفت: ما این را سزاوار سرزنش می دانیم که مقامات رده بالای اسبق سعی دارند از مکالمات و تلاش های جدی دیپلماتیک برای حل مسائل قابل توجه بین متحدانی مانند آمریکا و ترکیه، و برای دستور کار سیاست داخلی خود سوءاستفاده کنند.

آلتون همچنین گفت کتاب بولتون، بازنمایی یک جانبه و دست کاری شده ای از مکالمات رئیس جمهور رجب طیب اردوغان و همتای آمریکایی اش، دونالد ترامپ را شامل می شود.

وی تأکید کرد: واضح است که ملاحظات سیاست داخلی و منفعت شخصی، اهداف این توصیفات نادرست و دروغ را ایجاد کرده اند.

آلتون با تأکید بر آنکه اردوغان و ترامپ با وجود تفاوت های عمیق در سیاست و برخی صداهای خصمانه ای که نسبت به ترکیه در واشنگتن وجود دارد، تلاش عالی برای ترمیم روابط بین ترکیه و آمریکا دارند، ادامه داد: ترامپ بسیار بیشتر از دولت های قبلی آمریکا به متحد ناتوی خود یعنی ترکیه، گوش داده است.

وی در خاتمه افزود: ما اطمینان داریم که روابط آمریکا-روسیه از پس چنین تلاش هایی، جان سالم به در خواهد برد و حتی در نهایت رونق پیدا می کند. رجب طیب اردوغان نیز به مکالمات بی پرده، صادقانه و روشن خود با دونالد ترامپ ادامه می دهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1199

به "واکنش ترکیه به کتاب جان بولتون: مکالمات اردوغان - ترامپ دست کاری شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترکیه به کتاب جان بولتون: مکالمات اردوغان - ترامپ دست کاری شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید