واکنش یمن به ادعاهای بایدن: فریب حرفت را نمی خوریم

به گزارش علی آباد جدید، عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر توقف حمایت از جنگ علیه یمن تاکید نمود یمنی ها فریب این حرف ها را نمی خورند.

واکنش یمن به ادعاهای بایدن: فریب حرفت را نمی خوریم

به گزارش خبرنگاران از فارس، عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به خبر حاکی از تصمیم آمریکا برای توقف حمایت از عملیات های تهاجمی علیه یمن تاکید نمود که یمنی ها فریب این ادعاها را در هیچ شکل آن نمی خورند.

محمدعلی الحوثی شامگاه پنجشنبه در صفحه کاربری خود در توییتر گفت: هر اقدامی که به محاصره یمن خاتمه ندهد، مورد توجه نخواهد بود.

وی اضافه نمود: ما جزو کسانی نیستیم که حرف ها به هر شکلی که بیان شوند فریب بخوریم.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حمایت این کشور از عملیات های تهاجمی در یمن را متوقف می نماید.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته این تصمیم در راستای وعده های جو بایدن برای خاتمه دادن به جنگ چند ساله در یمن است که باعث گسترش فقر، بیکاری و بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی شده است.

منابع خبری همچنین گزارش داده اند بایدن میخواهد تیموثی لندرکینگ، از مقام های وزارت خارجه دولت دونالد ترامپ را به عنوان سفیر جدید آمریکا در یمن معرفی کند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در دنیا توصیف می نمایند. بیش از 70 درصد جمعیت یمن نیازمند نوعی یاری رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان میلیون ها نفر نمی دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1594

به "واکنش یمن به ادعاهای بایدن: فریب حرفت را نمی خوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش یمن به ادعاهای بایدن: فریب حرفت را نمی خوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید