ویزیت 11 مادر باردار در منزل از طریق تیم سلامت

به گزارش علی آباد جدید، مطلق، گفت: در پی حوادث اخیر 11 مادر باردار گیلانی در منزل از طریق تیم سلامت ویزیت شده اند.

ویزیت 11 مادر باردار در منزل از طریق تیم سلامت

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمد اسماعیل مطلق معاون بهداشت در امور مدیریت خطر و حوادث طبیعی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به آخرین شرایط استان گیلان اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی قوی و ریزش برف و کولاک شدید راه بسیاری از روستا های استان گیلان قطع شده است. همچنین تعدادی از مراکز بهداشت و خانه های سلامت آسیب دیده است.

او ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 224 مرکز ارائه دهنده خدمات در استان گیلان مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به بیماران و مصدومان هستند که 7 مرکز جامع خدمات سلامت، 75 خانه بهداشت، 2 آکادمی بهورزی، یک ستاد و یک پایگاه بهداشتی بر اثر ریزش برف و بهمن آسیب دیده است.

معاون بهداشت در امور مدیریت خطر و حوادث طبیعی وزارت بهداشت بیان نمود: در حال حاضر واکسن های مورد احتیاج مردم در سراسر استان گیلان موجود است و از تمام آن ها به خوبی مراقبت شده و در صورت احتیاج امکان جابجایی آن ها به محلی بهتر وجود دارد.

مطلق با اشاره به اینکه تعداد 16 مرکز به طور شبانه روزی به مراجعه کنندگان و مصدومان احتمالی خدمات بهداشتی و درمانی با سطح کیفی خوبی ارائه می دهند، تاکید نمود: در حال حاضر 11 مرکز بیتوته در سطح استان گیلان وجود دارد و خدمات در مراکز شبانه روزی و بیتوته به طور مستمر حتی در روز های تعطیل ارائه می گردد. امروزه بیشتر مراکز ارائه دهنده خدمات، در حال خدمت رسانی به مردم هستند و تعداد پرسنل پایگاه های بهداشت که به دلیل بسته بودن راه های ارتباطی آن پایگاه بهداشتی تعطیل بود در ستاد شهرستان یا نزدیک ترین مرکز مشغول به فعالیت هستند.

او اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی تعداد 165 مادر باردار پرخطر به مناطق امن منتقل شده و 23 زایمان انجام گرفته است.

معاون بهداشت در امور مدیریت خطر و حوادث طبیعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 11 مادر باردار توسط تیم سلامت در منزل به دلیل بسته بودن راه ها، ویزیت شده اند، گفت: تا صبح امروز 7 هزار و 94 ویزیت در سطح استان گیلان صورت گرفته و 8 هزار و 159 نفر به مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و دیگر مراکز مراجعه نموده اند. 19 هزار و 791 خدمت ارائه شده است.

مطلق ادامه داد: تعداد یک هزار و 570 کلر سنجی از شبکه آب آشامیدنی انجام گرفته است و از یک هزار و 875 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازرسی شده است.

او یادآوری کرد: برقراری نظام مراقبت بیماری ها، جمع آوری اطلاعات بیماران تحت پوشش جهت پیگیری، ثبت سندروم های پانزده گانه و مراقبت از موارد مشکوک، مراقبت از مسافران در پایگاه های مراقبت از بهداشتی مرزی طی 48 ساعت گذشته و تزریق 2 هزار و 449 مورد واکسیناسیون در تمام مراکز جامع خدمات سلامت و خانه های بهداشت از جمله اقدمات عملکرد واحد مبارزه با بیماری ها طی روز های گذشته در سطح استان گیلان محسوب می گردد.

پیشگیری از بیماری های مرتبط با سیل، ضروری استمعاون بهداشت در امور مدیریت خطر و حوادث طبیعی وزارت بهداشت بیان نمود: در سطح استان گیلان 78 مورد مشکوک شبه آنفلوآنزا و 76 مورد شدید تنفسی، 8 مورد اسهال حاد و 17 مورد سرفه مزمن به ثبت رسیده، اما به طور کلی اوضاع بیماری ها تحت کنترل و رصد دقیق است.منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 798

به "ویزیت 11 مادر باردار در منزل از طریق تیم سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزیت 11 مادر باردار در منزل از طریق تیم سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید