پاسخ به تهدید ترامپ از موسسه شرق شناسی شیکاگو، متیو استولپر: ایران بزرگترین نهاد سیاسی دنیا تا پیش از امپراتوری روم بود

به گزارش علی آباد جدید، خبرنگاران: متیو استولپر استاد عیلام شناسی در موسسه شرق شناسی شیکاگو که سال ها بر خوانش الواح هخامنشی به امانت داده شده به آن موسسه فعالیت نموده است تهدید ترامپ برای هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران را محکوم کرد و در نشستی در شیکاگو به تهدید رییس جمهوری آن کشور علیه مراکز فرهنگی و سایت های میراثی و جهانی ایران پاسخ داد.

پاسخ به تهدید ترامپ از موسسه شرق شناسی شیکاگو، متیو استولپر: ایران بزرگترین نهاد سیاسی دنیا تا پیش از امپراتوری روم بود

استولپر که در آیین استرداد 1783 لوح هخامنشی به عنوان بخشی از الواحی که باید از سوی موسسه شرق شناسی شیکاگو به ایران مسترد شوند در موزه ملی ایران حاضر بود در سخنانی و در واکنش به تهدید فرهنگی ترامپ علیه ایران بیان کرد: ایران کشوری است که طی قرن ها از دانشمندان و شاعران و فیلسوفان فراوان برخوردار بود.

استاد موسسه شرق شناسی شیکاگو تاکید نمود: اگر به گذشته نیز نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که در دوره امپراتوری هخامنشیان نیز این کشور بزرگترین نهاد سیاسی زمان خود در دنیا و تا شروع امپراتوری روم بود.

منبع: صدای میراث
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 784

به "پاسخ به تهدید ترامپ از موسسه شرق شناسی شیکاگو، متیو استولپر: ایران بزرگترین نهاد سیاسی دنیا تا پیش از امپراتوری روم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به تهدید ترامپ از موسسه شرق شناسی شیکاگو، متیو استولپر: ایران بزرگترین نهاد سیاسی دنیا تا پیش از امپراتوری روم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید