خاتمه واکسیناسیون افراد 80 سال به بالا تا فردا

به گزارش علی آباد جدید، معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به پایان واکسیناسیون افراد 80 سال به بالا تا فردا، خواستار تسریع در راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سراسر کشور شد.

خاتمه واکسیناسیون افراد 80 سال به بالا تا فردا

به گزارش مهر، علیرضا رئیسی در اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: از رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی درخواست می کنیم نسبت به تسریع در راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون اقدام کنند.

وی ادامه داد: خیلی سریع به افرادی که در سامانه ثبت نام کرده اند، پیامک بدهید تا مردم نگران نشوند.

رئیسی با عنوان این مطلب که در روستا ها و شهر های زیر 20 هزار نفر مسئله ای نداریم و صد درصد افراد در سامانه هستند، گفت: هر بهورز 50 نفر سالمند را تحت پوشش دارد و از همین رو می توانیم واکسیناسیون 65 سال به بالا در روستا های زیر 20 هزار نفر را شروع کنیم.

وی اضافه کرد: اگر تعداد زیاد بود و واکسن کم بود، می توانیم از 70 سال یا 75 ساله ها شروع کنیم.

رئیسی با گلایه از بی انضباطی بعضی از دانشگاه ها در انجام برنامه واکسیناسیون، گفت: زودتر این بی انضباطی را جمع کنید. قرار نیست هر طور خواستید به هر کسی واکسن بزنید. ما باید بگوییم چه کسانی واکسن دریافت کنند.

وی اضافه کرد: هر یک دوز واکسن که تأمین می شود، ساعت ها و روز ها وقت می برد؛ بنابراین باید قدر این واکسن ها را بدانیم و درست توزیع و تزریق کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه سامانه ما کاملاً آماده است و بر اساس آن رصد می کنیم، گفت: بر اساس میزان واکسن، اعلام می کنیم کدام گروه های سنی سالمندان واکسن بزنند.

وی با عنوان این مطلب که همکاران در هنگام ثبت حتماً دقت لازم را داشته باشند، اضافه کرد: تیم های واکسیناسیون می توانند هر 8 دقیقه یک نفر را واکسن بزنند.

رئیسی با عنوان این مطلب که 26 هزار و 900 تیم واکسن داریم، تاکید کرد: تیم های ما باید آمادگی لازم را داشته باشند که روزانه یک میلیون واکسن بزنند.

وی اضافه کرد: در مورد حق الزحمه هم دستورالعملی در حال تهیه است. قرار نیست مراکز بهداشت و خانه های بهداشت از حضور نیرو های خودمان خالی شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که تا فردا واکسیناسیون 80 سال به بالا تمام می شود، ادامه داد: هر چه سریع تر مراکز تجمیعی را راه اندازی کنید. مراکز خودرویی کار بسیار جالبی است که در بعضی استان ها راه اندازی شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1749

به "خاتمه واکسیناسیون افراد 80 سال به بالا تا فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه واکسیناسیون افراد 80 سال به بالا تا فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید