پیشنهاد جدید ایران به هند برای تبدیل روپیه های نفتی به روبل روسیه

به گزارش علی آباد جدید، خبرنگاران: منابع هندی اعلام کردند ایران به هند پیشنهاد نموده پول نفت این کشور را به روپیه در شعب محلی بانک های روسی سپرده گذاری کند، تا ایران بتواند در روسیه پول خود را به روبل دریافت کند.

پیشنهاد جدید ایران به هند برای تبدیل روپیه های نفتی به روبل روسیه

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، پایگاه اینترنتی ایندیا اکسپرس گفت ایران به هند پیشنهاد نموده پول نفت این کشور را به روپیه در شعب محلی بانک های روسی سپرده گذاری کند، تا ایران بتواند در روسیه پول خود را به روبل دریافت کند.

بر اساس این گزارش اوایل ماه جاری میلادی، معاون بانک مرکزی ایران، از پالایشگاه های هندی واردنماینده نفت ایران خواست تا حساب های روپیه در شعبه های بانک های روسی میر بیزنس و شربانک روسی باز نمایند و پول نفت ایران را در این حساب ها سپرده گذاری نمایند.

اما هند گفت انتقال پول به وسیله بانک میر سخت است، زیرا بانک مادر آن بانک ملی ایران است که تحت تحریم های دولت آمریکا واقع شده است. انتقال پول به وسیله شربانک روسیه نیز نیازمند موافقت کابینه هند است.

در عین حال طرف هندی در مورد همکاری دهلی نو در زمینه انتقال پول نفت به تهران اطمینان داد و از ایران خواست تا پیشنهادی رسمی ارائه دهد تا امکان انجام این روش مورد آنالیز قرار گیرد.

ایران از فوریه گذشته و پس از بسته شدن حساب های یورو به وسیله هالک بانک ترکیه، نتوانسته 55 درصد پول نفت خود را از هند دریافت نماید. 45 درصد مابقی در حساب ایران در بانک یو سی اوی هند سپرده گذاری شده که این پول نیز بدون استفاده باقی مانده است.

بر اساس این گزارش معاون بانک مرکزی ایران همچنین از دهلی نو خواسته است از افتتاح شعب بانک های پارسیان، پاسارگاد و اقتصاد نوین ایران در هند حمایت کند. به بهانه تعیین نشدن شرایط امنیتی این سه بانک ایرانی، هنوز وزارت کشور هند مجوز افتتاح شعبه به آنها اعطا ننموده است.

افتتاح شعب بانک های ایرانی در هند می تواند به دور زدن تحریم های آمریکا یاری کند و انتقال پول برای شرکت های هندی جهت گسترش صادرات برنج، چای، نخ، منسوجات و کودهای شیمیایی را تسهیل نماید.

35

منبع: تسنیم
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 643

به "پیشنهاد جدید ایران به هند برای تبدیل روپیه های نفتی به روبل روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد جدید ایران به هند برای تبدیل روپیه های نفتی به روبل روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید