کرونای انگلیسی 24 تا 48 ساعت بعد از ابتلا، علایمش را نشان می دهد

به گزارش علی آباد جدید، فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: سرعت سرایت کرونای انگلیسی نگران کننده است و علائمش در 24 تا 48ساعت در فرد دیده می گردد.

کرونای انگلیسی 24 تا 48 ساعت بعد از ابتلا، علایمش را نشان می دهد

به گزارش خبرنگاران، رزیتا خداشاهی در نشستی که در مرکز بهداشت خراسان رضوی و با موضوع کرونای انگلیسی برگزار گردید، گفت: کروناویروس انواع و جهش های مختلفی تا به امروز داشته است. ممکن است در ادامه نیز ما با جهش های دیگر آن روبرو شویم اما علائم این بیماری مانند نوع قبلی آن است. تنها سرعت سرایت این نوع آن نگران نماینده است و علائمش در 24 تا 48ساعت در فرد دیده می گردد.

وی اضافه کرد: سرفه، گلودرد و بدن درد شدید از جمله علائم این بیماری است که بعد 48 ساعت در معرض این ویروس بودن، خود را نشان می دهد. درمان و نوع پیشگیری این نوع آن نیز با نمونه قبلی تفاوتی ندارد و تنها سرعت سرایت این بیماری تفاوت دارد.

این فوق تخصص عفونی تاکید نمود: رستوران ها، کافی شاپ ها، مراکز عمومی شلوغ و سالن های ورزشی از جمله اماکنی هستند که سرعت انتقال این ویروس را افزایش می دهند. متأسفانه درحال حاضر در مشهد این مراکز نسبت دوره های پیک کرونا، اوج گرفته و به فعالیت روزمره خود ادامه می دهند. قرار بود رستوران و کافی شاپ ها به صورت بیرون بر ارائه خدمت نمایند.

خداشاهی ادامه داد: براساس آنچه که سازمان بهداشت جهانی عنوان نموده است، ما به مردم توصیه می کنیم که از دو ماسک استفاده نمایند. ابتدا یک ماسک سه لایه پزشکی و بر روی آن یک عدد ماسک پارچه ای برای فیکس کردن ماسک روی صورت استفاده گردد تا امکان نفوذ ویروس به دهان و بینی وجود نداشته باشد. این کار در پیشگیری سرعت انتقال نیز مؤثر است.

دکتر علیرضا صداقت فوق تخصص مراقبت های ویژه نیز در این جلسه گفت: بعضی تنها به دنبال اخبار تهییج نماینده هستند. بعضی از من تعداد مبتلایان و فوت شدگان ویروس کرونا را می پرسند اما همان ها هیچ پروتکل بهداشتی را رعایت نمی نمایند. میزان مبتلایان، بستری یا فوت شدگان چه فرقی دارد؟ بود و نبود آمار فرقی نمی کند. وقتی به مبتلایان فکر می کنیم باید بدانیم که همه افراد ممکن است کرونا داشته باشند. بین 40 تا 60 درصد جواب تست های PCR اشتباه است. مواردی وجود داشته که تست او منفی بوده ولی فرد از کرونا فوت نموده است.

وی در مورد نحوه ورود کرونای انگلیسی به مشهد، اعلام کرد: قطعا این نوع جهش یافته ویروس از انگلیس و با طریق و شیوه های مختلف به کشور و بعد به مشهد آمده است. کما اینکه اولین فرد مبتلا سفر به خارج از کشور داشته است. ممکن است این ویروس از شهرهایی که کمتر رعایت می نمایند نیز به مشهد ورود پیدا نموده است.

همچنین بهروز بنیادی فوق تخصص عفونی اطفال نیز در مورد علت هدف گیری بچه ها و نوجوانان در کرونا انگلیسی، اظهار داشت: باتوجه به اینکه این نوع جهش یافته ویروس به تازگی کشف شده است، هنوز علت این امر تعیین نیست و تا ماه های آینده علت به طور کامل تعیین می گردد.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1669

به "کرونای انگلیسی 24 تا 48 ساعت بعد از ابتلا، علایمش را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای انگلیسی 24 تا 48 ساعت بعد از ابتلا، علایمش را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید