کرونای جهش یافته در انگلیس؛ سرگردانی چند هزار راننده کامیون در مرز

به گزارش علی آباد جدید، براساس توافق جدید بریتانیا- فرانسه رانندگان کامیون باید با افسران پلیس مرزی همکاری نموده و نتیجه منفی کرونای خود را به آنها نشان دهد.

کرونای جهش یافته در انگلیس؛ سرگردانی چند هزار راننده کامیون در مرز

فرانسه و بریتانیا برای مهار نوع جدید ویروس کرونا، رفت وآمد فرامرزی خود را در 2 روز گذشته تعلیق کردند. با شیوع ویروس جدید کرونا در بریتانیا بسیاری از کشورها از جمله فرانسه مرزهای خود را به روی بریتانیا بستند و همین موضوع باعث گیر افتادن چند هزار کامیون در منطقه مرزی دوور در جنوب شرقی بریتانیا شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تصمیم باعث شد تا صدها کامیون در شهر دوور بریتانیا که به عنوان پایانه مرزی این کشور و فرانسه شناخته می گردد، متوقف شوند. بعضی از رسانه ها از برخورد پلیس با رانندگان کامیون در خیابان های شهر مرزی دوور در دو روز گذشت خبر دادند.

تصویر هوایی از کامیون هایی که پس از شناسایی نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا در جنوب شرقی این کشور در دوور کنت گیر نموده اند

در اواخر روز سه شنبه گرنت شپس وزیر حمل و نقل بریتانیا اظهار داشت با فرانسه برای حل بحران مرزی بین دو کشور به توافقی دست یافته که طی آن بعضی از رانندگان قادر به عبور از مرز خواهند شد.

طی این قانون رانندگان باید با افسران پلیس مرزی همکاری نموده و نتیجه منفی کرونای خود را به آنها نشان دهد.

بی بی سی در این باره نوشت: دولت بریتانیا گفته است ارتش این کشور آزمایش کرونا را از رانندگان آغاز خواهد نمود اما این کار زمان بر خواهد بود و ترافیک پشت مرز به سرعت تخلیه نخواهد شد.

وزیر حمل و نقل بریتانیا از رانندگان خواست تا به قصد سوار شدن به کشتی یا استفاده از قطار به بخش های جنوبی منطقه کنت بریتانیا نفرایند.

ژان- باتیست جباری (ژباری) وزیر حمل و نقل فرانسه نیز اظهار داشت: سفرهای هوایی، قایق و قطارهای یورواستار از پنجشنبه صبح خدمات خود را از سر گرفته و به کار دوباره ادامه می دهند.

یک کامیون از صف کامیون ها در منطقه دوور بریتانیا خارج شده و جهت را سد نموده است. به دلیل شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا سفرهای هوایی و زمینی خود را به روی بریتانیا بستند/ عکس: رویترز

یورواستار خط راه آهنی است که از لندن در انگلستان آغاز و به وسیله تونل مانش به کشور فرانسه متصل می گردد. این خط ریلی در شهرهایی همچون لیل، اوینیون، لیون و پاریس ایستگاه دارد.

وزیر حمل نقل فرانسه اضافه کرد: اتباع فرانسه، ساکنان این کشور و کارکنان بخش حمل نقل با ارائه تست منفی کرونای خود قادر به عبور از مرز هستند.

سربازان در منطقه کنت بریتانیا به کارکنان بخش بهداشت و درمان پیوسته اند تا تست کرونا را سریع تر برای صاحبان کامیون انجام دهند.

صف پلیس در برابر رانندگان کامیون در منطقه مرزی دوور بریتانیا. فرانسه این منطقه مرزی را به دلیل شیوع نوع جدید از ویروس کرونا به روی بریتانیا بسته است/ عکس: رویترز

بیش از 50 کشور دنیا مانند آلمان، هند، ایتالیا و پاکستان مانع ورود مسافران از بریتانیا به کشورشان شده اند.

نگرانی از کمبود غذا

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: اقدامات تحمیل شده بر حمل و نقل مرزی فرانسه- بریتانیا باعث کمبود محصولات غذایی در تعطیلات کریسمس و محدودیت های شدید کرونایی شده است. بسیاری از خبرگزاری ها از خالی شدن قفسه سوپرمارکت و فروشگاهها در بریتانیا خبر داده اند.

در دو روز گذشته بیش از 2800 کامیون در منطقه مرزی کنت در جنوب بریتانیا ماندگار شدند و بسیاری از صاحبان کامیون ها در خودروی خود خوابیدند.

در اوایل شب سه شنبه رانندگان 800 کامیون که خودروهای خود را در نزدیکی هم در یک فرودگاه غیرفعال پارک نموده بودند، به نشانه اعتراض حدود نیم ساعت بوق زدند.

یک راننده کامیون در منطقه مرزی دوور بریتانیا در حال صحبت کردن با افسر پلیس. پس از تشخیص نوع جدیدی از ویروس کووید 19 بسیاری از کشورهای اروپایی مرزهای خود را به روی بریتانیا بستند. فرانسه به صورت مشروط در صورت منفی شدن جواب تست کرونا به رانندگان اجازه ورود به خاک کشورش را می دهد/ عکس: رویترز

فرایند نمایش تست منفی کرونا به افسران پلیس برای خروج از مرز نیز فرآیندی وقت گیر است و معلوم نیست که ترافیک این منطقه چه زمانی کاهش می یابد.

وزارت حمل و نقل بریتانیا اظهار داشت: تمام رانندگان کامیون صرف نظر از ملیت خود مجبور به انجام تست کرونا و نشان دادن نتایج آن هستند.

آنها در بیانیه خود اضافه کردند که آزمایش جدید PCR (تست کرونا)، نوع جدید ویروس کووید -19 را در 30 دقیقه و نه 24 ساعت تشخیص می دهد.

وزارت حمل و نقل فرانسه به مطبوعات اظهار داشت که مسافران دیگر نیز باید تست منفی کرونای خود را 72 ساعت قبل از سفر به شرکت های هواپیمایی، کشتیرانی، یا حمل و نقل ریلی ارائه دهند.

یک راننده کامیون با نمایش تست منفی کرونایش از مرز فرانسه و بریتانیا می گذرد/ عکس: GETTY IMAGES

افسران پلیس به صف در برابر رانندگان در منطقه مرزی دوور در جنوب شرقی بریتانیا ایستاده اند. بسیاری از کشورهای اروپا به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا مرزهای خود را به روی بریتانیا بسته و پروازها را لغو نموده اند/ عکس: رویترز

افسران پلیس در حال کشیدن یک معترض در برابر یک کامیون. بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی را علیه ورود و خروج مسافران بریتانیایی اعمال کردند/ عکس: رویترز

افسران پلیس راه بسیاری از رانندگان را در منطقه مرزی دوور در جنوب شرقی بریتانیا سد کردند. شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا باعث بسته شدن بسیاری از مرزها به روی بریتانیا شده است/ عکس: رویترز

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1512

به "کرونای جهش یافته در انگلیس؛ سرگردانی چند هزار راننده کامیون در مرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای جهش یافته در انگلیس؛ سرگردانی چند هزار راننده کامیون در مرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید