کرونا انتخابات مقدماتی در آمریکا را لغو کرد

به گزارش علی آباد جدید، فارس نوشت: در حالی که قرار بود طبق برنامه قبلی امروز سه شنبه انتخابات مقدماتی و درون حزبی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در ایالت اوهایو برگزار شود، این انتخابات به علت ترس از شیوع ویروس کرونا لغو و به زمان دیگری موکول شد.

کرونا انتخابات مقدماتی در آمریکا را لغو کرد

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، مایک دیواین فرماندار جمهوری خواه ایالت اوهایو اواخر وقت شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) بیان نمود، در نتیجه شیوع ویروس کرونا انتخابات مقدماتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت برگزار نخواهد شد و به زمان دیگری موکول می شود.

طبق برنامه قبلی قرار بر این بود که اهایو و سه ایالت فلوریدا، آریزونا و ایلینوی روز سه شنبه (امروز) انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا را برگزار کنند.

به گزارش سی ان ان، فرمان لغو انتخابات مقدماتی در اوهایو از سوی ایمی اکتون مدیر سازمان بهداشت این ایالت آمریکا صادر شده است.

در فرمان این مقام بهداشتی ایالت اوهایو تاکید شده است، به منظور مقابله با تهدید قریب الوقوع و خطر بزرگ در معرض ویروس کرونا قرار دریافت تعداد بسیاری از جمعیت این ایالت به ویژه سالمندان و افراد دارای سیستم امنیتی ضعیف و دارای سابقه بیماری های ضمنی، اماکن رای گیری در روز 17 مارس (امروز 27 اسفند) بسته خواهند بود.

به گفته او، فرمان بستن اماکن رای گیری فورا لازم الاجرا است، با قدرت کامل اجرا خواهد شد و تا زمانی که شرایط اضطراری اعلام شده توسط فرماندار ادامه داشته باشد، پابرجاست.

پیش از صدور فرمان ایمی اکتون رئیس سازمان بهداشت اوهایو، فرماندار این ایالت روز دوشنبه (دیروز) با رجوع به دادگاه، خواستار به تعویق افتادن انتخابات شد اما دادگاه دست رد به سینه او زده بود.

خبرنگار سی ان ان با اشاره به حکم روز گذشته دادگاه و دستور امروز مدیر سازمان بهداشت اوهایو به سراغ فرانک لا روز دبیر این ایالت رفت و از او سوال کرد: آیا فرمان مدیر بهدشات اوهایو حکم دادگاه را نقض نکرده است؟

در حال تکمیل..

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 970

به "کرونا انتخابات مقدماتی در آمریکا را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا انتخابات مقدماتی در آمریکا را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید