کیک بوکسینگ واکو هیچ فعالیتی با فدراسیون رزمی ندارد

به گزارش علی آباد جدید، رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران گفت: بیش از 12 ساله که هیچ فعالیتی با فدراسیون رزمی نداریم و نخواهیم داشت.

کیک بوکسینگ واکو هیچ فعالیتی با فدراسیون رزمی ندارد

ناصر نصیری در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: قوانین بین المللی، اساسنامه سازمان جهانی کیک بوکسینگ واکو، کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا (واکو آسیا) و قوانین حاکم بر انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران مبنی بر عدم امکان فعالیت در فدراسیون رزمی است. مرجع و متولی ورزش کیک بوکسینگ در کشور، انجمن کیک بوکسینگ واکو است و چندین سال است فعالیت خود را در فدراسیون انجمن های ورزشی انجام می دهد. ضمن این که کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا و سازمان جهانی واکو گروههای بومی را که به نام های متفاوت در سبک کیک بوکسینگ فدراسیون رزمی فعالیت دارند به رسمیت نمی شناسد.

نصیری که 25 سال مدیریت کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا (واکو آسیا) را نیز عهده دار است، با بیان این که تحت پوشش قرار دریافت این انجمن توسط فدراسیون رزمی شایعه ای بیش نیست، گفت: حدود 6 سال پیش هم که فدراسیون رزمی شایعاتی مشابه در خصوص فعالیت انجمن کیک بوکسینگ واکو در فدراسیون رزمی را آغاز نموده بود در همان زمان از وزارت ورزش و جوانان با اسناد و مدارک اعلام کردیم که قوانین بین المللی، سازمان جهانی واکو و کنفدراسیون آسیا (واکو آسیا) حاکم بر انجمن واکو ایران به انجمن واکو ایران امکان فعالیت در فدراسیون رزمی را نمی دهد و صندلی کنونی انجمن کیک بوکسینگ واکو در فدراسیون انجمن های ورزشی معین است. وزارت ورزش و جوانان نیز این مساله را در آن موقع مورد تایید قرار داد.

وی افزود: هر چند شایعاتی پیرامون بازگشت انجمن کیک بوکسینگ واکو به فدراسیون رزمی وجود دارد که من آن را تکذیب می کنم. زیرا انجمن بیش از 12 سال است که هیچ گونه فعالیتی در فدراسیون رزمی نداشته که به آن فدراسیون مجدا برگردد. بنابراین انجمن کیک بوکسینگ واکو هیچ فعالیتی با فدراسیون نداشته و نخواهد داشت.

نصیری گفت: در سال 2021 مسابقات کیک بوکسینگ بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی ترکیه را داریم که شرکت در این مسابقات مانند سایر مسابقات کیک بوکسینگ مورد تایید کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا به صورت انحصاری متعلق به اعضای سازمان جهانی واکو و کنفدراسیون های قاره ای آن است. پیش از این طی نامه نگاری که با کمیته ملی المپیک داشتیم آمادگی انجمن کیک بوکسینگ واکو را برای شرکت در این مسابقات اعلام کردیم که البته کمیته ملی المپیک تا 10 مرداد فرصت دارد به کمیته برگزاری اعلام کند که در کدام مسابقات ورزش هایی که در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی که کیک بوکسینگ یکی از آنها است، حاضر می شود یا خیر.

رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو گفت: صندلی این انجمن در فدراسیون جهانی واکو و کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا (واکو آسیا) و ارگان های بین المللی ورزش معین است و آنها این انجمن را به رسمیت می شناسند نه گروه ها و سبک های بومی که به نام های مختلف خود را جزیی از کیک بوکسینگ می دانند. بنابراین فعالیت تحت پوشش فدراسیون رزمی به خاطر این مساله و فعالیت سبک های بومی گروههای مخالف سازمان جهانی واکو و کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا (واکو آسیا) امکان پذیر نیست.

نصیری افزود: اعضای سبک های بومی مختلف و گروهای مخالف فدراسیون رزمی چون صندلیی در مسابقات رسمی ذکر شده مانند بازیهای داخل سالن و فنون رزمی تحت پوشش شورای المپیک، بازیهای کمبا گیم تحت پوشش گایزف، بازیهای ورلد گیم و بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی و همین طور سایر مسابقات رسمی بین المللی ندارند، تصورشان بر این است که در صورت فعالیت احتمالی انجمن کیک بوکسینگ واکو در آن فدراسیون می توانند در قالب تیم ملی کیک بوکسینگ واکو در بازی ها و مسابقات رسمی بین المللی شرکت نمایند. این موارد شایعه است که در فدراسیون رزمی مطرح شده و باعث گمراه شدن افکار عمومی و جوانان ورزشکار شده که سبک های بومی بی اعتبار بین المللی که مانند یک بنگاه تجاری فعالیت دارند را ترک ننمایند. من مجددا تایید می کنم که طبق قوانین سازمان جهانی واکو، کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا (واکو آسیا)، شرکت اعضای سبک های بومی و گروه هایی که با نام های مختلف در کشور های خود و یا در خارج از کشور ها فعالیت دارند حق شرکت در مسابقات ذکر شده و یا هر مسابقاتی که تحت نظارت سازمان جهانی کیک بوکسینگ واکو و یا کنفدراسیون های قارهای واکو باشند را ندارند.

ناصر نصیری همچنین گفت: فدراسیون رزمی در سال 2007 و 2013 کوشش داشت در مسابقات کیک بوکسینگ بازیهای آسیایی داخل سالن شرکت نمایند که نه تنها درخواست آنها مورد قبول قرار نگرفت، بلکه به دلیل کمبود وقت باعث عدم شرکت ملی پوشان انجمن کیک بوکسینگ واکو کشور در مسابقات کیک بوکسینگ آن بازی ها شد.

وی افزود: طبق قوانین بین المللی حاکم بر انجمن و اکو و قوانین اساسنامه انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران حاکم بر انجمن واکو که مورد تایید سازمان جهانی کیک بوکسینگ واکو و کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا (واکو آسیا) و همین طور وزارت ورزش و جوانان شده هر تصمیمی مبنی بر جابجایی در ابتدا باید با قوانین حاکم بر انجمن مطابقت داشته باشد و سپس در مجمع عمومی انجمن کیک بوکسینگ واکو که متشکل از اعضای کمیته های انجمن در هیات های استانی است ، مطرح و تصمیم گیری گردد. که البته در این زمینه تصمیم گیرنده اعضای انجمن کیک بوکسینگ واکو است، نه فدراسیون رزمی.

رییس انجمن کیک بوکسینگ اظهار کرد: به جای جو سازی منفی، ما باید در شرایط کنونی تمرکز خود را بر روی مسابقات رسمی که در سال 2020 و 2021 داریم متمرکز کنیم نه این که به دنبال ایجاد فضای منفی که فدراسیون رزمی ایجاد نموده، باشیم.

نصیری گفت: طی نامه نگاری که با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در این زمینه داشتیم، اعلام کردیم که انجمن کیک بوکسینگ واکو طبق قوانین بین المللی نمی تواند هیچ گونه فعالیتی با فدراسیون رزمی داشته باشد و خوشبختانه در این خصوص پاسخ آنها بر ادامه فعالیت این انجمن در فدراسیون انجمن های ورزشی مثبت بود.

وی توضیح داد: انجمن کیک بوکسینگ واکو در مسابقات کیک بوکسینگ آخرین بازیهای آسیایی داخل سالن و فنون رزمی که در سال 2017 در ترکمنستان برگزار گردید برای کشور 5 مدال طلا، 2 مدال نقره و 5 مدال برنز کسب کرد که باعث ارتقا صندلی کاروان ایران تا رنکینگ سوم شد. این یکی از موفقیت هایی بود که انجمن واکو ایران در صندلی کنونی خود در فدراسیون انجمن های ورزشی کسب کرد.

نصیری در سرانجام گفت: مسئولان کمیته های انجمن واکو طی نامه نگاری که در اسفند سال گذشته به وزیر ورزش و جوانان داشتند، تصمیم خود در جهت ادامه فعالیت در فدراسیون انجمن های ورزشی را اعلام کردند که همچنان تحت پوشش انجمن های ورزشی به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1045

به "کیک بوکسینگ واکو هیچ فعالیتی با فدراسیون رزمی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیک بوکسینگ واکو هیچ فعالیتی با فدراسیون رزمی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید