گردشگری اروپا چه&zwnjزمانی به دوران پیش از کرونا بازخواهد گشت

به گزارش علی آباد جدید، بر اساس گزارش جدید کمیسیون سفر اروپا با عنوان گردشگری اروپا: ترندها و چشم اندازها، موج های جدید پاندمی کرونا، محدودیت های سفر، کاهش اعتماد گردشگران و رکود مالی از مهم ترین موانع بازگشت گردشگری اروپا پس از کرونا به شمار می فرایند.

گردشگری اروپا چه&zwnjزمانی به دوران پیش از کرونا بازخواهد گشت

با ما سفر کنید و با تور اروپا نوروزی از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

آخرین پیش بینی ها عنوان می نمایند سفرهای گردشگری داخلی در اروپا به زودی از سر گرفته خواهد شد و سطح این سفرها تا سال 2022 از آمار سال 2019 هم فراتر خواهد رفت.

در این گزارش آمده است که مقاصد اروپایی افتی 50 درصدی را در گردشگران ورودی ثبت نموده اند که در این میان قبرس و مونته نگرو با 85 و 84 درصد افت، بیشترین کاهش گردشگری ورودی را شاهد بوده اند. علت این کاهش های شدید در این بوده است که این دو کشور بیش از سایر کشورهای اروپایی به گردشگران خارجی وابسته بوده اند.

از میان سایر کشورهایی که بیشتر تأثیر را از کرونا گرفته اند باید به رومانی (80 درصد)، ترکیه (77 درصد)، پرتقال و سیبری (74 درصد) اشاره نمود. ایسلند و مالت هم با 71 درصد رشد منفی در میزان گردشگران ورودی در رتبه های بعدی قرار دارند که محدودیت های سفر سخت گیرانه و موقعیت جغرافیایی شان هم مزید بر علت شده تا گردشگران کمتری این مقاصد را برای سفر خود انتخاب نمایند.

در گزارش کمیسیون سفر اروپا آمده است کرواسی یکی از 5 یا 6 کشوری است که کمترین کاهش را در میزان گردشگران خارجی ورودی و اقامت تجربه نموده است و با 50 درصد کاهش، در رتبه ششم اروپا قرار گرفته است.

اتریش در این میان با افتی 30 درصدی، کمترین تأثیر را از کرونا پذیرفته است، چراکه سفرهای زمستانیِ پیش از شیوع کرونا توانسته اند به افزایش آمار گردشگران ورودی این کشور یاری نمایند.

دانمارک، آلمان، لیتوانی و موناکو نیز از دیگر کشورهایی هستند که در این دوره کاهشی کمتر از 50 درصد را در میزان گردشگران ورودی خود تجربه کردند.

در تابستان سال 2020، گردشگری کرواسی رتبه چهارم اروپا را پس از اتریش، بلژیک و بلغارستان کسب نموده بود.

در این گزارش آمده است که تقاضای سفر هوایی در اروپا در ماه آگوست 73 درصد افت داشته است، که در مقایسه با ماه های جولای (91%) و ژوئن (94%) یک رشد محسوب می گردد.

زمان بازگشت میزان سفرها به دوران پیش از کرونا را نمی توان با اطمینان معین کرد، چراکه این آمار وابسته به شدت موج های جدید کرونا، یاری های دولت ها به صنعت گردشگری و توزیع واکسن کرونا بستگی دارد. سازمان یورو کنترل (سازمان ایمنی هوانوردی اروپا) با در نظر دریافت تمام این عوامل، به سه سناریوی احتمالی برای سال های آینده رسیده است. در بهترین سناریو، میزان سفرهای هوایی تا سال 2024 به حالت قبل از آغاز پاندمی کرونا بازنخواهد گشت. بدترین سناریو هم نشان می دهد که بالاخره در سال 2029، روال سفرها به حالت عادی خود بازخواهد گشت.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1473

به "گردشگری اروپا چه&zwnjزمانی به دوران پیش از کرونا بازخواهد گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری اروپا چه&zwnjزمانی به دوران پیش از کرونا بازخواهد گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید