گزارش استیضاح ترامپ امروز منتشر می گردد

به گزارش علی آباد جدید، گزارش کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح دونالد ترامپ قرار است امروز سه شنبه به طور علنی منتشر گردد.

گزارش استیضاح ترامپ امروز منتشر می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه ای تاکید نمود: گزارش این کمیته درباره پفراینده استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه به طور علنی منتشر خواهد شد.

قرار است مجلس نمایندگان آمریکا که دموکراتها کنترل آن را در اختیار دارند، سه شنبه شب به وقت محلی درباره این گزارش رای گیری نمایند.

یک نسخه از این گزارش 24 ساعت زودتر از رای گیری در اختیار نمایندگان قرار گرفته است. در شرایطی که نظرسنجی ها نشان می دهد آمریکایی ها بر سر استیضاح ترامپ و برکناری وی از قدرت اختلاف نظر دارند، کمیته قضایی مجلس نمایندگان همچنان به برگزاری نشست های استماع درباره این پفراینده جنجالی ادامه می دهد.

این در شرایطی است که کاخ سفید ضمن اشاره به منصفانه نبودن ساختاری نشست های استماع استیضاح به نمایندگان دموکرات اعلام نموده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و وکلایش حاضر به شرکت در این نشست ها نخواهند بود.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز آدینه یک هفته به دونالد ترامپ مهلت داده بود تا بگوید آیا وکیل و مشاور حقوقی اش مایل به ارائه اسناد درخواست شده در مورد پفراینده جنجالی اوکراین خواهد بود یا نه.

مهلت کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به ترامپ برای شرکت در نشست های استماع در حالی است که فرایند تحقیقات و نشست های استماع درباره استیضاح ترامپ وارد مرحله تازه ای شده و این تحقیقات می تواند طی هفته های آینده منجر به اعلام رسمی اتهامات علیه ترامپ گردد.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم نموده است که یاری نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش نموده است.

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات مقدماتی برای استیضاح ترامپ را شروع نموده اند.

زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده، پسرش در هیئت مدیره شرکت بوریسمای اوکراین که در زمینه انرژی فعالیت می نماید، عضویت داشته است.

ترامپ و متحدان جمهوریخواه وی اتهامات مطرح شده را رد نموده اند. اگر مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت رای به استیضاح ترامپ بدهد، مجلس سنا که در اختیار جمهوریخواهان است احتمالا محاکمه ای را شروع خواهد نمود که در نهایت می تواند منجر به برکناری ترامپ از قدرت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 669

به "گزارش استیضاح ترامپ امروز منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش استیضاح ترامپ امروز منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید