گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکمنستان و قرقیزستان

به گزارش علی آباد جدید، وزرای خارجه ترکمنستان و قرقیزستان در تماس تلفنی آخرین شرایط مرزی این کشور را مورد آنالیز قرار دادند.

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکمنستان و قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرنگاران، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان در تماس تلفنی با روسلان قزاق بایف وزیر امور خارجه قرقیزستان آخرین شرایط مرزی این کشور را مورد آنالیز قرار دادند.

مرداف در ابتدا به خانواده و نزدیکان شهروندان کشته شده قرقیزی در نتیجه درگیری مسلحانه در مرزهای قرقیزستان و تاجیکستان تسلیت گفت.

به نوبه خود، قزاق بایف از همکار ترکمنی خود به دلیل توجه وی و ابراز همدردی تشکر کرد و در خصوص درگیری مرزی و شرایط فعلی در منطقه باتکند قرقیزستان اطلاعاتی را به وی داد.

قزاق بایف و مرداف عنوان کردند: درگیری بوجود آمده که منجر به تلفات و زخمی شدن افراد بسیاری از هر دو طرف شده است، باید منحصراً به وسیله مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک حل گردد.

مرداف گفت که ترکمنستان، به عنوان یک شریک استراتژیک قابل اعتماد قرقیزستان، از نزدیک شرایط منطقه مرزی را رصد می نماید و در این راستا از کوشش های مداوم طرف قرقیز برای حل این حادثه استقبال می نماید.

وزرای خارجه دو کشور در خصوص شرایط و چشم انداز روابط دو جانبه قرقیزستان و ترکمنستان گفتگو کردند و توجه ویژه ای به آماده سازی رویدادهای دوجانبه و چندجانبه در آینده در بالاترین سطح داشتند.

طرفین توافق کردند که در آینده نزدیک جلساتی را در چارچوب رویدادهای آینده سیاست خارجی ترتیب دهند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1758

به "گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکمنستان و قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکمنستان و قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید