400میلیاردریال بودجه به طرح های آبخیزداری استان مرکزی اختصاص یافت

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از منابع طبیعی استان مرکزی، عبدالحسین محمدی گفت: با انعقاد این تفاهم نامه 200 میلیارد ریال توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و صندوق توسعه ملی و 200 میلیارد ریال از محل منابع استانی توسط استانداری مرکزی برای اجرای طرح های آبخیزداری در استان اختصاص یافت.

400میلیاردریال بودجه به طرح های آبخیزداری استان مرکزی اختصاص یافت

وی ادامه داد: 180 میلیارد ریال این اعتبار توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری در استان مرکزی اختصاص یافته و 90 میلیارد ریال آن در اختیار استان قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با اختصاص این منابع مالی عملیات های بیولوژیکی، مکانیکی و بیومکانیکی در 26 حوزه آبخیز استان در حال اجرا است و پیش بینی می گردد بهره برداری از این طرح ها تا دهه فجر انجام گردد.

محمدی گفت: جلوگیری از هدر رفت آب های سطحی و ذخیره سازی این آب ها برای استفاده در دوره خشکسالی، جلوگیری از وقوع سیلاب و خسارت به مناطق شهری و روستایی، تغذیه آب های زیر زمینی و احیای پوشش گیاهی مراتع از جمله اهداف اجرای طرح های آبخیزداری در استان مرکزی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 148

به "400میلیاردریال بودجه به طرح های آبخیزداری استان مرکزی اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400میلیاردریال بودجه به طرح های آبخیزداری استان مرکزی اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید