ارتباطات ایران و کره جنوبی تحت تاثیر فشارهای آمریکا قرار نگیرد

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی و هیأت همراه با کانگ سوک هو رئیس کمیته روابط خارجی و اتحاد مجلس کره جنوبی دیدار و مصاحبه کرد.

ارتباطات ایران و کره جنوبی تحت تاثیر فشارهای آمریکا قرار نگیرد

عباسی با اشاره به ظرفیت های فراوان موجود در ایران و کره جنوبی گفت: بسترهای مختلفی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه پارلمانی در دو کشور وجود دارد که باید با فراهم کردن شرایط و برطرف موانع، زمینه های توسعه و گسترش ارتباطات را ببینیم.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی با اشاره به اقدامات اخیر دولت آمریکا در صحنه های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: سیاست های غیر منطقی و خلاف قوانین بین المللی آمریکا در مناطق مختلف دنیا به گسترش نا امنی و بی ثباتی دامن زده است.

وی اضافه نمود: خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام نشان دهنده راستی و صداقت جمهوری اسلامی ایران و قابل اعتماد نبودن این کشور است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه دو کشور در شرایط کنونی اظهار داشت: ارتباطات دیرینه ایران و کره جنوبی نبایستی تحت تأثیر فشار آمریکا قرار گیرد.

عباسی در بخش دیگری با حمایت از روند مصاحبه و مذاکرات دو کره نسبت به برقراری صلح و آرامش در شبه جزیره کره ابراز امیدواری کرد .

وی در سرانجام بر تداوم دیدار های پارلمانی و تبادل تجارب میان کمیسیونهای تخصصی مجالس دو کشور تأکید کرد .

در ادامه این دیدار کانگ سوک هو رئیس کمیته روابط خارجی و اتحاد مجلس کره جنوبی با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی کشورمان به کره جنوبی گفت: رفت و آمدهای پارلمانی باعث تقویت و تحکیم مراودات بوده و مکمل ارتباطات سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی فیمابین می باشد.

رییس کمیته روابط خارجی و اتحاد مجلس کره جنوبی با ابراز نگرانی از موانع بوجود آمده بر سر راه تعاملات دو کشور از سوی آمریکا گفت: مقامات عالی رتبه کره جنوبی به اقدامات خود جهت عدم کاهش مراودات اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهند داد.

وی اضافه نمود: خرید نفت و میعانات گازی ایران برای صنایع کره جنوبی موضوع مهمی است.

کانگ سوک هو در سرانجام خواهان تداوم همکاری و رایزنی های مشترک دو کشور در مجامع و سازمان های منطقه ای و بین المللی جهت حصول به برقراری آرامش و صلح پایدار در شبه جزیره کره و خاورمیانه گشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 113

به "ارتباطات ایران و کره جنوبی تحت تاثیر فشارهای آمریکا قرار نگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباطات ایران و کره جنوبی تحت تاثیر فشارهای آمریکا قرار نگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید