امارات از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت می نماید

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، امارات متحده عربی که پیشینه روابطی رقابت جویانه و غالباً خصمانه با ایران را در کارنامه خود دارد و با این حال، همچنان یکی از خریداران نفت ایران است؛ قصد دارد تا از دور دوم تحریمهای آمریکا- که بخش انرژی (نفت و گاز) ایران را هدف قرارداده- تبعیت کند.

امارات از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت می نماید

لازم به ذکر است که شهر دبی بزرگترین شهر امارات و بزرگترین وارد نماینده نفت ایران در این کشور عربی است. بندر الفجیره امارات بزرگترین قطب تجارت نفت در خاورمیانه است که به کشتی های در حال تردد در اقیانوس آرام نفت خام ایران را عرضه می نماید.

اما با توجه به اجرایی شدن دور دوم تحریمهای آمریکا علیه بخش انرژی ایران از روز چهارم نوامبر، امارات عربی متحده قصد دارد از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران تبعیت کند و از هم اکنون خواهان معین شدن مبدا محموله های وارداتی به بنادر خود است.

به نوشته وبگاه بلومبرگ شرکت نفت ملی امارات- علی رغم آنکه هنوز تحریم های نفتی آمریکا علیه تهران اجرایی نشده- واردات میعانات گازی از ایران را در ماه سپتامبر به نصف کاهش داده است.

به گفته منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، به تازگی مقامات گمرکی امارات از کشتی ها و شناورهای نفتکش که در پایانه سوخت بندر الفجیره پهلو گرفته اند، می خواهند که مدارک دال بر مبدأ محموله خود را به مقامات ذیربط ارائه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 128

به "امارات از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید