رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی مطرح نمود؛ شایعه حذف ارز 4200 تومانی بر نوسان بازار دامن زد، کمبودی در توزیع برنج خارجی وجود ندارد

به گزارش علی آباد جدید، آقاطاهر شایعه حذف ارز 4200 تومانی در روز های اخیر را دلیل اصلی نوسان قیمت اقلامی همچون حبوبات و شکر در بازار اظهار داشت.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی مطرح نمود؛ شایعه حذف ارز 4200 تومانی بر نوسان بازار دامن زد، کمبودی در توزیع برنج خارجی وجود ندارد

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره آخرین تحولات بازار اقلام اساسی اظهار کرد: در روز های اخیر قیمت هر کیلو شکر با افزایش 600 تومانی به 3 هزار و 600 تومان رسید، ضمن آنکه قیمت تمامی اقلام حبوبات به جز نخود به طور متوسط 5 تا 6 درصد گران شد.

وی شایعه حذف ارز 4200 تومانی را دلیل اصلی نوسان قیمت اقلام مواد غذایی در بازار خاطرنشان کرد و گفت: در هفته های اخیر بازار اقلام اساسی در آرامش به سر می برد که مطرح شدن حذف ارز 4200 تومانی بر نوسان بازار تاثیر گذاشت.

آقاطاهر با اشاره به اینکه قیمت برنج ایرانی در یک ماه اخیر 5 درصد افزایش داشته است، بیان نمود: با توجه به تورم و افزایش سایر اقلام، نوسان قیمت برنج ایرانی در مقایسه با سایر کالا ها بالا نبوده است چرا که همچنان در بازار تقاضا برای خرید برنج ایرانی وجود دارد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: با توجه به آنکه ثبت سفارش برنج خارجی یک ماه زودتر از موعد زمان واردات انجام شد، بنابراین این امر موجب شد تا قیمت برنج خارجی در بازار یک هزار تومان کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع برنج خارجی وجود ندارد، بیان نمود: اگرچه دبیر انجمن برنج بر واردات 200 هزارتن برنج تا انتها سال به سبب جلوگیری از کمبود در بازار شب عید اصرار دارند، اما می توان گفت که دیدگاه دبیر انجمن با بنده متفاوت است چرا که آن ها براساس ثبت سفارش کالا و میزان کالای درحال ترخیص از گمرکات اظهار نظر می نمایند، درحالیکه بنده طبق میزان موجودی انبار ها می گویم که کمبودی در توزیع برنج خارجی وجود ندارد.

آقاطاهر با اشاره به اینکه کمبود و نوسان خاصی در بازار اقلام اساسی شب عید نخواهیم داشت، اظهار کرد: با توجه به آنکه مواد غذایی در طول سال مورد استفاده قرار می گیرد، از این رو هیچ ارتباطی به انتها سال ندارد که ازدیاد تقاضا بتواند بر نوسان قیمت این اقلام در بازار تاثیر گذار باشد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه آشفتگی بازار روغن همچنان ادامه دارد، اضافه نمود: با وجود کوشش تمامی کارخانه های روغن، اما همچنان شاهد نوساناتی در بازار خرده فروشی هستیم.

وی در انتها توضیح داد: با توجه به آنکه کارخانه های روغن کالا را با تخفیف در اختیار فروشگاه های زنجیره ای قرار می دهند و با سود پایینی روغن را به مغازه داران عرضه می نمایند، از این رو این دوگانگی تنها موجب شده تا عده ای سود های بیشتری عایدشان شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 228

به "رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی مطرح نمود؛ شایعه حذف ارز 4200 تومانی بر نوسان بازار دامن زد، کمبودی در توزیع برنج خارجی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی مطرح نمود؛ شایعه حذف ارز 4200 تومانی بر نوسان بازار دامن زد، کمبودی در توزیع برنج خارجی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید