گروه های مردمی امدادرسان در شهر شیراز تقویت گردد

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، احمدرضا دستغیب در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: نقش هلال احمر به دلیل بهره گیری از نیروهای مردمی بی بدیل است.

گروه های مردمی امدادرسان در شهر شیراز تقویت گردد

وی با اشاره به نقش سازمان اتش نشانی شهرداری شیراز در امدادرسانی ها خاطر نشان کرد: نفوذ پذیری هلال احمر به دلیل وجود جامعه داوطلبی در جامعه بسیار بیشتر از دیگر نهادهای امدادرسان است.

دستغیب ابراز کرد: شورای اسلامی شهر شیراز نیز به عنوان نهاد مردمی آمادگی همراهی و همکاری با هلال احمر را دارد.

دستغیب با استقبال از طرح استقرار پایگاه کوهستانی هلال احمر در پارک دراک گفت: به شهردار شیراز توصیه کردم حتما با نگاه مساعد محلی را جهت استقرار تیم امداد و نجات کوهستان در اختیار هلال احمر قرار دهد.

سیروس پاک فطرت عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: اهمیت احساس امنیت از خود امنیت کمتر نیست و وجود هلال احمر حس امنیت را در کنار نهادهای امدادرسان به مردم القا می نماید.

وی با بیان اینکه هلال احمر از نهادهای امدادی به روز است، اضافه نمود: هلال احمر همواره در امدادرسانی ها پیشگام است.

پاک فطرت از پارک دراک به عنوان یک ظرفیت گردشگری و تفریحی جدید در شیراز یاد کرد و خواهان تسریع در استقرار پایگاه امدادی هلال احمر در کوه دراک شد.

مدیرعامل هلال احمر استان فارس نیز گزارشی از فعالیت های این جمعیت در شیراز ارائه کرد و گفت: ایجاد یک اردوگاه آموزشی و تفریحی، ایجاد پایگاه کوهستانی دراک و تدوین نقشه خطرپذیری شهر شیراز از جمله اولویت های جمعیت هلال احمر در شیراز است.

درویشی با بیان اینکه توسعه و تجهیز هلال احمر شیراز در دستور کار قرار گرفته است، اضافه نمود: شهر شیراز به دلیل شرایط ویژه یک کلان شهر به تدوین نقشه خطرپذیری نیازمند است.

وی اضافه نمود: در مناطق قدیمی و با فشردگی جمعیت ضروری است آمادگی مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه ای با مشارکت مردم داشته باشیم.

مدیرعامل هلال احمر فارس از شورای شهر و شهرداری شیراز خواست برای تدوین نقشه خطرپذیری شهر شیراز با هلال احمر همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 200

به "گروه های مردمی امدادرسان در شهر شیراز تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه های مردمی امدادرسان در شهر شیراز تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید