سامسونگ از پنل های اولد رقیبش LG در تلویزیون های خود استفاده خواهد نمود

به گزارش علی آباد جدید، بر اساس گزارش های جدید از طرف منابع خبری مختلف، سامسونگ می خواهد میلیون ها پنل اولد ساخت LG را برای تلویزیون های خود خریداری کند. گزارش ها حاکی از آن است که به تازگی مقامات این دو شرکت برای توافق بر سر این معامله با یکدیگر ملاقات داشته اند. طبق این قرارداد، شرکت LG در نیمه دوم امسال 1 میلیون پنل اولد را در اختیار سامسونگ قرار می گیرد و سال آینده این تعداد به 4 میلیون پنل افزایش پیدا می نماید. اگر این معامله نهایی گردد، یک اقدام بی سابقه از طرف سامسونگ خواهد بود.

سامسونگ از پنل های اولد رقیبش LG در تلویزیون های خود استفاده خواهد نمود

لازم به ذکر است سامسونگ حدود 6 سال قبل از بازار تلویزیون های اولد خارج شد. در حال حاضر شرکت LG پنل های اولد را برای ساخت تلویزیون در اختیار شرکت هایی مانند سونی، Vizio و هایسنس قرار می دهد. سال گذشته خبر توسعه خطوط فراوری پنل های اولد LG منتشر شد و گفته می شود این شرکت در امسال می تواند حدود 8 میلیون پنل اولد را برای تلویزیون ها فراوری کند.

گزارش امروز نشان می دهد که سامسونگ برای بخشی از تلویزیون های خود می خواهد پنل های LCD را کنار بگذارد و در عوض از فناوری اولد بهره ببرد. باید خاطرنشان کنیم حتی تلویزیون های QLED سامسونگ هم از پنل های LCD بهره می برند. سال گذشته سامسونگ بیان کرد که فراوری پنل های LCD را به دلیل افزایش رقابت بین شرکت ها متوقف خواهد نمود اما بعد از شروع بحران کرونا و افزایش تقاضا، عملی کردن این تصمیم را به تعویق انداخته است.

اگرچه سال گذشته قیمت پنل های LCD رو به کاهش بود، اما امسال قیمت این پنل ها در حال افزایش هستند و به نظر می رسد تصمیم سامسونگ برای حرکت به سمت تلویزیون های اولد به همین موضوع برمی شود.

در حالی که سامسونگ می خواهد برای تلویزیون های خود از پنل های اولد LG استفاده کند، این شرکت همچنین مشغول توسعه پنل های QD-QLED برای نسل جدید تلویزیون ها است و قرار است به زودی مدل اولیه تلویزیون مبتنی بر این فناوری برای تعدادی از مشتریان بالقوه ارسال شود.

سامسونگ به غیر از توسعه فناوری QD-QLED، بودجه زیادی را برای آماده سازی پنل های micro-LED اختصاص داده است. اگرچه سامسونگ از این فناوری برای تعدادی از تلویزیون های گران قیمت خود استفاده نموده، اما کارشناسان می گویند که کاربران برای خرید تلویزیون های مقرون به صرفه مبتنی بر این فناوری باید سال ها صبر نمایند.

  • راهنمای خرید تلویزیون؛ هر آنچه پیش از انتخاب تلویزیون باید بدانید

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1688

به "سامسونگ از پنل های اولد رقیبش LG در تلویزیون های خود استفاده خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از پنل های اولد رقیبش LG در تلویزیون های خود استفاده خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید