پایان مرحله اول بازسازی ورودی بازار شمس السلطنه نراق

به گزارش علی آباد جدید، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پایان مرحله اول بازسازی ورودی بازار شمس السلطنه نراق صورت گرفت.

پایان مرحله اول بازسازی ورودی بازار شمس السلطنه نراق

پروین سادات طیبی اعتبار اختصاص یافته به بازسازی این بنای تاریخی را یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرد و گفت: مرحله اول بازسازی فضای ورودی و دعوت کنندگی شمس السطلنه نراق پس از عقد قرارداد با پیمانکار ذیصلاح و با نظارت اداره کل انجام شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی نراق گفت: بازسازی فضای ورودی و فضای دعوت کنندگی بازار شمس السلطنه نراق با همکاری و مشارکت خیران، نراقی مجید محمدی و حاج فروغی و همچنین مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان انجام شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی نراق اضافه نمود: کاروانسرای شمس السلطنه یکی از زیباترین اماکن تاریخی شهر نراق است که در دوره قاجار احداث شد. معماری بنای این بازار همراه با حجره ها و تیمچه ها از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است.

طیبی با اشاره به اینکه مجموعه بازار و کاروانسرای تاریخی شمس السلطنه نراق به شماره 1645 در 22 آبان 1362 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، اضافه نمود: سقف های گنبدی شکل این بازار ویژگی منحصر بفردی به آن بخشیده و دیوارهای بازار آجری و سقف آن، ضربی آجری است و در حجره ها همه از چوب است که روی آنها با مهارت و زیبایی خاصی کنده کاری شد.

بازار از طریق یکی از تجار شهر به نام حاج محمد نراقی در دوره قاجار و در قرن 13 هجری ساخته شده که بعدها به تنها دخترش شمس السلطنه به ارث رسید و از این رو، این مجموعه به بازار شمس السلطنه معروفیت یافته است.

منبع: همگردی
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2265

به "پایان مرحله اول بازسازی ورودی بازار شمس السلطنه نراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان مرحله اول بازسازی ورودی بازار شمس السلطنه نراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید