آیفون 12 و چهار ویژگی که از آن انتظار داریم

به گزارش علی آباد جدید، فعلا تا رونمایی از آیفون 12 زمان زیادی مانده ولی بیشتر کارشناسان چهار ویژگی مهم در نسل بعدی آیفون را پیش بینی نموده اند.

آیفون 12 و چهار ویژگی که از آن انتظار داریم

به گزارش خبرنگاران؛ اگرچه اپل 4 ماه پیش از آیفون 11 و دو مدل پرو و پرو مکس آن رونمایی کرد، اما بازار شایعات در رابطه با محصول بعدی این شرکت به شدت داغ است! حتی بعضی ها در رابطه با آیفون های سال 2021 نیز نظراتی ارائه نموده اند که خب در اینجا قرار نیست در رابطه با آن ها حرف بزنیم. فعلا هنوز نمی دانیم آیا اپل آیفون های جدید را طبق روال گذشته نام گذاری خواهد نمود یا میخواهد همانند رقیب دیرینه خود، تغییری اساسی را در سیاست نام گذاری محبوب ترین گجت خود اعمال کند.

بنابراین، فقط به صحبت در خصوص آیفون 12 بسنده می کنیم تا ببینیم با توجه به صحبت تحلیل گران و شایعات فراوان، باید انتظار چه تغییرات اساسی را در این گوشی ها داشته باشیم. در اینجا در رابطه با اضافه شدن سنسور سه بعدی سنجش عمق به مجموعه دوربین های پشت گوشی، اندازه نمایشگر، قابلیت 5G و تعداد گوشی هایی که قرار است معرفی گردد شرح خواهیم داد. قابلیت هایی که در حال حاضر بیشتر از هر چیز دیگری در رابطه با آن ها صحبت شده.

1. تغییر در اندازه نمایشگر آیفون 12

یکی از مواردی که بیشترین صحبت پیرامون آن می گردد، تغییر اندازه نمایشگر آیفون 12 است. از آن جایی که شرکت های سازنده گوشی هوشمند توانستند راهی برای کاهش چشمگیر حاشیه های گوشی پیدا نمایند، بنابراین هر سال شاهد افزایش سایز گوشی ها هستیم، بدون اینکه تغییر خاصی در اندازه کلی آن ها به نسبت گوشی های سال قبل حس گردد.

در بین آیفون های موجود، آیفون 11 پرو با اندازه 5.8 اینچ، کوچک ترین نمایشگر را در اختیار دارد و بزرگ ترین آن نیز متعلق به آیفون 11 پرو مکس با 6.5 اینچ است. حال به نظر می رسد اپل میخواهد در راستای رضایت هر دو طرف، اندازه کوچک ترین آیفون را کاهش و اندازه بزرگ ترین آیفون را افزایش دهد. بنابراین انتظار می رود آیفون 12 پرو در اندازه 5.4 و آیفون 12 پرو مکس در اندازه 6.7 اینچ راهی بازار شوند.

همچنین گفته می گردد نمایشگر گوشی های آیفون 12 از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می نماید. با توجه به اینکه تقریبا بیشتر رقبای اپل به خصوص سامسونگ، گوشی های خود را به این قابلیت مجهز نموده اند (البته سامسونگ در سری گلکسی اس 20 این کار را خواهد نمود)، بعید به نظر می رسد اپل، در حالی که بیش از 7 ماه تا معرفی آیفون ها زمان باقی مانده است، همچنان رفرش ریت 60 هرتز را در آن ها استفاده کند.

در حال حاضر، بیشتر گوشی ها از رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی می نمایند. اما محصولاتی چون وان پلاس 7T و وان پلاس 7 پرو، رفرش ریت 90 هرتزی دارند و گوشی های گیمینگی چون ریزر فون 2، از رفرش ریت 120 هرتز بهره می برند. با افزایش نرخ رفرش ریت، هنگام کار با گوشی مخصوصا اسکرول کردن در منوی برنامه ها و صفحات وب، نرمی و روانی بسیار زیادی را احساس خواهید کرد. اما در این حالت، مصرف انرژی خصوصا در وضوح تصویر بالا بیشتر خواهد شد. از آن جایی هم که آیفون ها معمولا شهرت خوبی در بخش باتری ندارند، شاید اپل هم مانند سامسونگ، افزایش رفرش ریت را در وضوح تصویر خاصی محدود کند.

2. احتمالا عرضه 5 مدل آیفون در سال 2020

با در نظر دریافت اینکه احتمال تغییر اندازه گوشی های آیفون 12 وجود دارد، شایعات در رابطه با افزایش تعداد گوشی های این سری نیز افزایش یافت. در ماه دسامبر، گزارشی از وب سایت Cnet منتشر شد. پنجمین محصول اما جز محصولات اصلی آیفون 12 نیست و احتمالا آیفون SE 2 یا آیفون 9 خواهد بود که قرار است شکل و شمایلی مانند آیفون 8 داشته باشد و با بهره مندی از فیس آیدی روانه بازار گردد.

3. پشتیباتی از اینترنت نسل 5 (5G)

اپل هیچ عجله ای برای عرضه یک گوشی 5G نداشته و عجیب هم نیست اگر سال جاری خبری از آن نباشد! البته مینگ چی کو، تحلیل گر نام آشنای اپل، اعلام نموده بود اپل در سال 2020 از گوشی 5G خود رونمایی می نماید. دلایل زیادی هم برای صحت این ادعا وجود دارد.

اول اینکه اپل معمولا اولین شرکتی نیست که فناوری های روز را در گوشی های خود پیاده می نماید. در عوض ترجیح می دهد یک فناوری به بلوغ کامل رسیده تا محصولات خود را به آن مجهز کند. مسلما به خاطر دارید که هنگام راه اندازی اینترنت 3G و 4G LTE، اپل دیرتر از رقبای خود، آیفون ها را به آن مجهز کرد.

دوم اینکه کوالکام که در طراحی مودم 5G شرکت پیشرو است، از اپل به خاطر نقض پتنت شکایت کرد. این دو شرکت سپس در اقدامی عجیب، در ماه آوریل تصمیم دریافتد دعوای خود را کنار گذاشته و وارد همکاری شش ساله شوند که بنابر آن، کوالکام وظیفه تامین مودم های آیفون را بر عهده گرفت. این کار باعث شد اینتل که قبل از آن به منظور تامین مودم آیفون ها با اپل وارد همکاری شد، به طور کامل از ساخت مودم های 5G مخصوص گوشی هوشمند کنار رفته و مشغول ساخت مودم های 5G برای کامپیوترهای رومیزی گردد.

اپل کار خود را با کوالکام از سر گرفت، اما به نظر می رسد این همکاری برای ساخت گوشی هوشمند کمی دیر آغاز شد تا اپل بخواهد سال قبل یک گوشی مجهز به اینترنت 5G روانه بازار کند. این در حالی بود که رقبای اپل حداقل یکی دو مدل از محصولات خود را به اینترنت 5G مجهز کردند؛ مانند گلکسی اس 10 5G، وان پلاس 7 پرو 5G و ال جی V50 5G.

اما اگر اپل بخواهد خودش ساخت چیپ های 5G را آغاز کند، طبق گزارشی که در ماه می 2019 منتشر شد، سال ها زمان می برد و شاید تا سال 2025 هم این اتفاق نیفتد! کارمندانی که درخواست اشتغال برای اپل ارسال نموده بودند در یک مصاحبه مدعی شدند اپل به مهندسین خود گفته می خواهد تا سال 2025، مودم های انحصاری خود را فراوری نمایند.

با این اوصاف، احتمالا اپل برای کاهش هزینه گوشی های ارزان قیمت خود، این قابلیت را صرفا در دو مدل پرو و درو مکس قرار خواهد داد و مدل های معمولی را با همان اینترنت 4G روانه بازار می نماید. البته هنوز به صورت کامل در بیشتر کشورها امکان دستیابی به نسل پنجم اینترنت فراهم نیست و دلیلی هم ندارد که اپل همه مدل های آیفون 12 را به آن مجهز کند.

4. اضافه شدن سنسور سنجش عمق به مجموعه دوربین های آیفون 12

از زمان آیفون X، آیفون های جدید از دوربین سلفی مجهز به سنسور سه بعدی سنجش عمق بهره می برند که به عنوان Face ID شناخته می گردد. این قابلیت با اسکن چهره کاربران، برای تایید اعتبار خرید در سرویس Apple Pay و یا باز کردن قفل گوشی مورد استفاده قرار می گیرد و جایگزین Touch ID محبوب آیفون ها شد. اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا اپل می خواهد از این سنسور در بخش پشتی گوشی های خود نیز استفاده کند.

تعیین نیست چه تعداد از گوشی های آیفون در سال 2020 به این سنسور مجهز می شوند. شاید هم اپل تصمیمی برای انجام این کار نداشته باشد. اما با توجه به اینکه پرچم داران زیادی با قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری متعدد تا رونمایی از آیفون های جدید وارد بازار خواهند شد، احتمال اینکه اپل نیز گوشی های خود را به جدیدترین فناوری های روز مجهز کند بسیار بالاست.

در خصوص قدرت سخت افزاری این گوشی ها هم فعلا اطلاعات دقیق در دسترس نیست. جز اینکه می دانیم قلب تپنده این محصولات، چیپست فوق العاده قدرتمند A14 خواهد بود که به احتمال زیاد با 6 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 نیز همراهی می گردد. اگر چنین باشد، آیفون 12 و مدل های مختلف آن را باید احتمالا قدرتمندترین محصولات سال 2020 دانست.

منبع: cnet

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 810

به "آیفون 12 و چهار ویژگی که از آن انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 12 و چهار ویژگی که از آن انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید