افسرده کننده ترین مکان های دنیا!

به گزارش علی آباد جدید، افسرده نماینده ترین مکان ها

در این جهان مکان هایی وجود دارند که به معنای واقعی کلمه افسرده نماینده هستند. جاهایی که در گذشته به خاطر جنگ و خشونت های انسانی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است، کشورهایی که با فقر دست پنجه نرم می نمایند، بله درست است. همه این مکان ها واقعا انسان را غمگین می نمایند. اما مکان هایی وجود دارند که دائما در گیر ناامیدی هستند، البته فقط نام هایشان! به تازگی یکی از هنرمندان استرالیایی به نام دامین رود دست به کار جالبی زده است، او در اکانت اینستاگرامی خود افسرده ترین مکان ها را معرفی نموده است، مکان هایی که نه منحصر به یک کشور و قاره خاص بلکه در سرتاسر جهان پراکنده شده اند. این هنرمند در ادامه این مکان ها را معرفی می نماید و درباره آن توضیحاتی می دهد. با خبرنگاران همراه شوید:

افسرده کننده ترین مکان های دنیا!

دامین رود می گوید: من به جایی در استرالیا رفتم که به آن کوه نا امیدی (Mount Hopeless) می گویند. نام این کوه باعث برانگیخته شدن فکر و احساسات من شد، برایم جالب است که چرا جایی باید چنین نامی داشته باشد بنابراین تصمیم گرفتم تا بعدا برگردم و درباره آن جا بیشتر تحقیق کنم. جالب تر این که بعد از اینکه تحقیقاتم را انجام دادم متوجه شدم که منطقه ها دیگری هم در جهان وجود دارد که آن ها هم اسامی ای به شدت نا امید کننده دارند. همین باعث شد تا این پروژه را آغاز کنم.

نام بسیاری از این افسرده کننده ترین مکان ها مرتبط با تاریخ تاریکی است که این مکان ها در دوران مستعمره بودن داشته اند. از طرف دیگر جوامعی که این منطقه ها در آن ها قرار دارند، بر سر عوض کردن نام این مکان ها خیلی شک دارند و علت این شک هم مفهوم تاریخی ای است که نام این مکان ها دارند.

دامین در این باره هم نظریه جالبی دارد، او می گوید: من عقیده دارم که وقتی آدم به یک نامی عادت می نماید، دیگر آن نام را شبیه به کسی که از بیرون آن را می شنود، عجیب نمی داند. شاید عوض کردن نام یک مکان از نظر خیلی ها مسئله مهمی نباشد اما حقیقت این است که نوع خاصی از تاریخ هست که وقتی شما یک نامی را عوض کنید، آن تاریخ هم انگار تحریف می گردد، گم می گردد.

دامین چطور افسرده کننده ترین مکان ها را پیدا کرد؟

دامین این مکان ها را با سرچ کردن کلمات غمگین در گوگل مپز پیدا کرد. در پایین می توانید فهرستی از منطقه های که دامین پیدا نموده است را ببینید:

جزیره نا امیدی: یکی از 7 جزیره غیر قابل سکونت جهان، جزیره ای به نام اوکلند (Auckland) در نزدیکی نیوزیلند است که تاریخی امید کننده را با خود یدک می کشد. در سال 1886، کشتی به صخره های بلند این جزیره در غرب ساحل اوکلند خورد که این تصادف منجر به مرگ 68 مسافر شد. 15 نفری که زنده ماندند، راهشان را به سمت این جزیره پیدا کردند و در آن، 18 ماه تمام را در انتظار نجات ماندند. بعد از آن در سال 1907، یک کشتی دیگر هم درست در ساحل این جزیره تصادف کرد که در این حادثه هم 12 نفر کشته شدند و 16 نفری که زنده ماندند،7 منتظر رسیدن نیروهای نجات شدند. این گونه بود که نام این جزیره، جزیره نا امیدی شد.

جزیره سلاخی: دومین مورد از افسرده کننده ترین مکان ها اختصاص دارد به جایی به نام جزیره سلاخی! این جا نام جزیره ای در استان متحده آمریکاست که حداقل 3 داستان مختلف درباره این که چرا نام آن سلاخی است، وجود دارد. یکی از این داستان ها این است که در قرن نوزدهم در این جزیره فردی به نام ویلیام اسلاتر زندگی می نموده است که رییس اداره پست بوده است. (اسلاتر در زبان انگلیسی به معنای سلاخی است). دومین داستان این است که خرچنگ های این جزیره هر ساله به ساحل می آیند و می میرند. آن ها به نزیکی آب های کم عمق می آیند تا بتوانند تخم بگذارند، اما آب آن ها را در تنگه گیر می اندازد و باعث کشته شدنشان می گردد. سومین داستان که ترسناک ترین هم هست این است که مردی به نام برابارنت در قرن هجدهم بوده است که در آن دوران تعداد زیادی انسان را سلاخی می نماید.

ارتفاعات قحطی: این یکی دیگر واقعا نام جالبی دارد، ارتفاعات قحطی! یک جامعه کوچک در منطقه جسکون در اورگون که قبل از سال 1883، به خاطر خاک فقیر و ناباروری که داشت، این نام به او داده شد.

دریاچه تنها: دریاچه تنها هم نام دریاچه ای در نیو همپشایر آمریکا است. راستا این دریاچه بسیار پر تردد است چرا که یکی از محبوب ترین منطقه ها آن منطقه برای پیاده روی است. از دیگر فعالیت هایی که در این منطقه انجام می گردد، کمپینگ و پیاده روی است. دقیقا معین نیست که چرا نام این دریاچه را دریاچه تنها گذاشته اند.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2131

به "افسرده کننده ترین مکان های دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسرده کننده ترین مکان های دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید