برنامه ضبط صدای محبوب گوگل برای گوشی های اندرویدی در دسترس نهاده شد

به گزارش علی آباد جدید، اینطور که به نظر می رسد، برنامه ضبط صدای محبوب گوگل که با یاری هوش مصنوعی، به صورت همزمان توانایی تبدیل گفتار به نوشتار را داشت، اکنون برای بعضی از گوشی های اندرویدی در دسترس نهاده شد.

برنامه ضبط صدای محبوب گوگل برای گوشی های اندرویدی در دسترس نهاده شد

برنامه ضبط صدای گوگل یا به عبارتی همان Google Recorder، یکی از کاربردی ترین و جذاب ترین برنامه های ضبط صدای اندروید است که در ابتدا تنها برای گوشی های پیکسل در دسترس بود اما روز گذشته، معین شد که بعضی از گوشی های اندرویدی دیگر نیز به صورت غیر رسمی می توانند این برنامه را دانلود نموده و از قابلیت های آن بهره مند شوند.

یکی از قابلیت هایی که این برنامه را به یکی از منحصربفردترین برنامه های ضبط صدا تبدیل می نماید، امکان تبدیل صوت به نوشتار لحظه ای است. به گونه ای که دیگر احتیاج نیست اگر در جلسه یا کلاس حضور دارید، با گوشی خود نوت برداری کنید. می توانید از این برنامه جهت ضبط صدای اطراف و تبدیل همزمان آن به متن بهره ببرید.

البته برنامه مخصوص تبدیل گفتار به نوشته همانند Otter وجود دارند که کیفیت مطلوبی دارند، اما باز هم کاربر مجبور به بارگذاری فایل در فضای اینترنت است تا بتواند به متن گفتار خود دسترسی داشته باشد. اما برنامه ضبط صدای گوگل می تواند صدای ضبط شده شما را در همان لحظه و بدون احتیاج به آپلود فایل در فضای اینترنت به متن تبدیل کند. جالب اینجاست که این برنامه به صورت اتوماتیک فرایند تبدیل را انجام می دهد و کاربر احتیاجی به انجام کارهای اضافی ندارد!

برنامه ضبط صدای پیکسل 4 بدون احتیاج به اینترنت گفتار را به متن تبدیل می نماید!

دقت داشته باشید که این برنامه رسما برای گوشی های پیکسل 4 در دسترس قرار گرفته است و طبق اعلام گوگل، گوشی های قدیمی این سری نیز به آن دسترسی خواهند داشت. اما شما عزیزان می توانید به وسیله این لینک، اقدام به دانلود این برنامه کنید. به خاطر داشته باشید که لازمه اجرای این برنامه، مجهز بودن گوشی به اندروید 9 یا بالاتر است. در این صورت، این برنامه روی بیشتر گوشی ها بدون مشکل اجرا خواهد شد.

طبق آنالیز های انجام شده، این برنامه در حال حاضر روی گوشی های ایسوس ROG Phone و ROG Phone 2، تمام گوشی های اوپو و Realme با رابط کاربری Colour OS 6.0، گوشی های وان پلاس با رابط کاربری Oxygen OS 10.0 و گوشی های شیائومی، مشکلاتی را به همراه دارد و اگرچه در ضبط صدا بدون مشکل عمل می نماید، اما متن تبدیل شده غیب می گردد!

همانطور که اشاره شد، این برنامه در واقع صرفا برای گوشی های پیکسل 4 طراحی شده بود و اجرای آن روی دستگاه های دیگر بسیار عجیب بوده. هنوز معین نیست گوگل چه زمانی این برنامه کاربردی را برای دستگاه های غیر پیکسل عرضه می نماید. اما از آنجایی که فعلا در انحصار پیکسل ها قرار گرفته است، بعید به نظر می رسد به این زودی ها شاهد عرضه آن باشیم!

منبع: wccftech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 752

به "برنامه ضبط صدای محبوب گوگل برای گوشی های اندرویدی در دسترس نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ضبط صدای محبوب گوگل برای گوشی های اندرویدی در دسترس نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید