تاکید بر مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی در استان البرز

به گزارش علی آباد جدید، نشست نقد رای با موضوع تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها و موضوع میزان ارتباط یا عدم ارتباط قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی به همت پژوهشگاه قوه قضاییه و معاونت منابع انسانی دادگستری استان البرز برگزار شد.

تاکید بر مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی در استان البرز

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، نشست نقد رای با موضوع تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها و موضوع میزان ارتباط یا عدم ارتباط قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی به همت پژوهشگاه قوه قضاییه و معاونت منابع انسانی دادگستری استان البرز برگزار گشت.

لازم به ذکر است در این نشست که با حضور حجت اله علم الهدی رییس پژوهشگاه قوه قضاییه و دکتر روح الله قلی خانی، رئیس پژوهشکده استخراج آراء و مطالعات رویه قضائی پژوهشگاه قوه قضائیه و همچنین دکتر عبدالرحیم سمسار زاده رییس شعبه چهارم دادگاه عالی انتظامی قضات، دکتر حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری استان البرز و نیز معاونین رئیس کل، روسا و دادستان های شهرستان، قضات شعب تجدیدنظر و دبیران شعب حوزه های قضایی استان برگزار گشت، چندین رای قضایی در زمینه کاربری اراضی زراعی و باغی مورد بررسی قرار گرفت.

حسین فاضلی هریکندی در این نشست با اشاره به میزان تغییرات کاربری اراضی در استان گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی و نزدیکی به پایتخت، اراضی مختلف استان در طمع متخلفان قرار گرفته است و شاهد تغییر کاربری هایی عمدتا توسط افراد غیربومی هستیم که ضرورت دارد دستگاه های متولی استان از جمله جهاد کشاورزی ورود جدی به این موضوع داشته باشند.

وی شرح داد: موضوع مقابله با تغییر کاربری و خرد شدن اراضی به صورت جدی در طرح تحول قضایی استان البرز مورد تاکید قرار خواهد گرفت کما اینکه دادستان ها ماموریت یافته اند ورود جدی در این زمینه ها داشته باشند.

لازم به ذکر است در این نشست جمع بندی شد که هیچ ارتباطی بین قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی وجود ندارد و جرم تغییر کاربری اراضی جرمی آنی است و مستمر نبوده و احکام جرم آنی بر آن صادق است.

متن کامل این نشست در روز های آینده منتشر و اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 699

به "تاکید بر مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی در استان البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی در استان البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید