تصمیم نهایی AFC برای انتخابی جام جهانی ، مسیر تیم ملی فوتبال ایران رونمایی شد

به گزارش علی آباد جدید، کنفدراسیون فوتبال آسیا نحوه صعود تیم های این قاره به جام جهانی 2026 آمریکا، کانادا و مکزیک را تشریح و از مسیر کشورهای آسیایی برای حضور در این رقابت ها رونمایی کرد.

تصمیم نهایی AFC برای انتخابی جام جهانی ، مسیر تیم ملی فوتبال ایران رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین، کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز شنبه تشکیل جلسه داد و درباره موضوعات مختلف تصمیم گیری کرد. یکی از تصمیمات مهم این کمیته، مشخص مسیر تیم ها برای صعود به جام جهانی 2026 آمریکا، کانادا و مکزیک بود.

با توجه به اینکه دوره بعدی جام جهانی با حضور 48 تیم برگزار می شود، قاره آسیا 8 سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف خواهد داشت.

بر این اساس 18 تیم راه یافته به مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا در قالب سه گروه 6 تیمی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

دو تیم اول هر گروه (در مجموع 6 تیم) به صورت مستقیم راهی جام جهانی می شوند.

در مرحله بعد، تیم های سوم و چهارم هر گروه (در مجموع 6 تیم) در دو گروه سه تیمی و به صورت متمرکز (هر تیم دو مسابقه) به مصاف هم می روند. در سرانجام این مرحله، تیم های اول هر گروه (دو کشور) راهی جام جهانی می شوند.

سهمیه پلی آف قاره آسیا هم از بین تیم های دوم مشخص می شود. تیم برتر در نهایت نماینده قاره آسیا در پلی آف بین قاره ای خواهد بود و در صورت رجحان مقابل حریفی از یک قاره دیگر است.

با افزایش سهمیه آسیا و با این شیوه برگزاری انتخابی در قاره آسیا، کار تیم های بزرگ و مدعی از جمله ایران، ژاپن، عربستان، کره جنوبی و استرالیا برای صعود به جام جهانی کم دردسر به نظر می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2364

به "تصمیم نهایی AFC برای انتخابی جام جهانی ، مسیر تیم ملی فوتبال ایران رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم نهایی AFC برای انتخابی جام جهانی ، مسیر تیم ملی فوتبال ایران رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید