فراوری شیرین کننده گیاهی جایگزین شکر در کشور

به گزارش علی آباد جدید، یک دانشجوی کارشناسی ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه خوارزمی با همراهی پدر خود موفق به فراوری شیرین کننده گیاهی جایگزین شکر بر پایه گیاه اِستِویا شده است.

فراوری شیرین کننده گیاهی جایگزین شکر در کشور

شقایق مهدی زاده در گفت وگو با خبرنگاران، اِستِویا را یک گیاه کاملاً شیرین توصیف کرد و اضافه کرد: متأسفانه تاکنون به این گیاه به علت دارا بودن 2 گلیکوزید تلخ و ماندگاری طعم آن در دهان(After taste)، چندان توجه نشده است.

وی تلخی محصولات بر پایه این گیاه را یادآور شد و گفت: بعد از 11 سال توانستیم طی فرآیند عصاره گیری، گلیکوزید تلخ و ماندگاری طعم را از اِستِویا جدا نموده و محصول نهایی را در قالب یک قطره 30 میلی لیتری به بازار عرضه کنیم.

این دانشجوی کارشناسی ارشد معماری کامپیوتر دانشگاه خوارزمی با اشاره به وجود شیرین کننده های شیمیایی از جمله آسپارتام، آس سولفام، ساخارین و... در برخی آدامس ها، این مواد را سرطان زا و موجب آسیب رساندن به تیموس مغز و بروز میگرن دانست و شرح داد: این مواد نیز دارای ماندگاری طعم در دهان بوده و معمولاً تلخی بعد از خوردن آن ها در دهان می ماند.

به گزارش خبرنگاران، شیرین کننده گیاهی جایگزین شکر بر پایه اِستِویا که در قالب یک قطره 30 میلی لیتری عرضه شده، رتبه نخست دومین رویداد ملی ایده بازار خوراکی و نوشیدنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر را به دست آورده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 171

به "فراوری شیرین کننده گیاهی جایگزین شکر در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری شیرین کننده گیاهی جایگزین شکر در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید