تأثیر هوش مصنوعی در محیط کار

به گزارش علی آباد جدید، امروزه استفاده از هوش مصنوعی به نسبت بی سابقه ای رسیده است، طوری که پیدا کردن شخصی که تحت تأثیر این موضوع قرار نگیرد، بسیار سخت است. در این مطلب به تاثیر هوش مصنوعی در محیط کار پرداخته ایم.

تأثیر هوش مصنوعی در محیط کار

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، دیجیتالی شدن و امکانات جدید فناوری که هوش مصنوعی به ارمغان می آورد، بزرگ ترین تحولات اجتماعی و مالی از زمان انقلاب صنعتی است. این ها با فرصت ها و خطرات همراه است. بدون داشتن شرایط مناسب چارچوب سیاسی ، مالی و اخلاقی، خطر توسعه کنترل نشده و تأثیر منفی هوش مصنوعی وجود دارد.

هوش مصنوعی نهایتاً در تمام صنایع کم وبیش به شدت تأثیر می گذارد. هوش مصنوعی یا اشکال خاص آن ، مانند یادگیری ماشین (ML) ، می تواند در طیف گسترده ای از حالات برنامه مورداستفاده قرار گیرد. اول و مهم تر از همه ، آن ها به طور فزاینده ای در مناطقی پیدا می شوند که مقادیر زیادی از داده ها نیاز به تجزیه وتحلیل و ارزیابی داشته باشند. سیستم های هوش مصنوعی برای تجزیه وتحلیل مقادیر انبوه داده ها ، ارتباط داده ها با نقاط مرجع مختلف بهتر از انسان ها مجهز هستند و بنابراین می توانند پایگاه بهتری برای تصمیم گیری ایجاد کنند.

هوش مصنوعی روش کار ما را شکل می دهد

هوش مصنوعی قبلاً وارد بسیاری از حوزه های زندگی کاری و خصوصی ما شده است. نمونه های کلاسیک در حال حاضر الکسا(سیستم هوش مصنوعی صوتی) یا سیری (هوش مصنوعی گوشی های اپل) هستند. امروزه ماشین ها با استفاده از الگوریتم های هوشمند قادر به انجام کارهای باورنکردنی با تشخیص چهره و گفتار هستند. باوجود خطای کمتر از پنج درصد ، بسیاری از سیستم ها می توانند عملکرد بهتری نسبت به انسان داشته باشند. در تشخیص تصویر ، که در فیس بوک یا اتومبیل های خودران نیز استفاده می شود ، اکنون رایانه ها بسیار برتر از انسان هستند. و به عنوان مثال فروشگاه های آنلاین یا موتورهای جستجو از سیستم یادگیری ماشین برای بهینه سازی تجربه کاربر و ایجاد توصیه های خرید استفاده می کنند. به طور خلاصه ،هوش مصنوعی و یادگیری ماشین وارد زندگی روزمره ما شده اند.

وقتی صحبت از محیط کار می شود، هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین و دیجیتالی شدن باعث تغییر چشمگیری در آن می شوند، زیرا آن ها طیف فعالیت های انسانی را تغییر داده و گسترش می دهند. این یعنی پروفایل کارمندان و آنچه از آن ها مورد درخواست است، به میزان قابل توجهی تغییر خواهد کرد. نمونه شاخص صنایعی است که در آن تعداد بیشتری ماشین و ربات مانند صنعت تولید استفاده می شود.

هوش مصنوعی خطراتی را به همراه دارد

در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی ، دو دسته ریسک اصلی وجود دارد: ازیک طرف ، خطرات مرتبط با جامعه و انسان ها وجود دارد و از طرف دیگر ، خطر وابستگی به فناوری وجود دارد.

بسیاری نگران ماشین ها و فعالیت های هوش مصنوعی هستند. این فقط مربوط به ترسهای آخرالزمانی و سناریوهای شبیه به فیلم Terminator نیست ، که بارها توسط بنیان گذار تسلا ، ایلان ماسک ، نیز ذکرشده است ، بلکه در مورد ترس های وجودیِ ابتدایی تر است. مردم از خود سؤالاتی می پرسند مانند: وقتی روبات های هوشمند کار من را به دست می گیرند، چگونه می توانم در آینده دیجیتالی قرار بگیرم؟ آیا من هنوز مهارت های درستی دارم؟ بنابراین نسل قدیمی به ویژه در مورد توسعه فناوری و استفاده روزافزون از ماشین های هوشمند بسیار تردید دارند.

بااین حال ، باید به خاطر داشت که دنیای کار قطعاً تغییر خواهد کرد. مشاغلی که امروز ضروری هستند ممکن است در چند دهه آینده اهمیتی نداشته باشند. در حال حاضر ، تأثیر هوش مصنوعی شاهد نیاز بسیار زیادی به دانشمندان و توسعه دهندگان است ، اما از چند سال بعد، ماشین ها ممکن است بتوانند خودشان این کارها را بهتر و سریع تر انجام دهند.

توسعه فنی و دغدغه های جامعه باعث می شود تا ابتکار عمل اجتماعی-سیاسی که نه تنها فرصت های فنّاورانه بلکه سیاست های آموزشی و دیجیتالی را توسعه و اجرا می کند، ضروری شود.

تأثیر هوش مصنوعی و امنیت سایبری

قبل از هرگونه استفاده از فناوری هوش مصنوعی ، باید به سؤالات ابتدایی پاسخ داده شود. حوزه امنیت سایبری که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای شناسایی بهتر تهدید و جلوگیری از خسارت های مالی یا عملیاتی ناشی از جرایم سایبری استفاده می کند ، نمونه بسیار خوبی است.

قبل از استفاده از هوش مصنوعی باید سؤالات زیر در نظر گرفته شود:

به چه چیزی می خواهم دست یابم؟

کدام روش های یادگیری ماشین به بهترین وجه از اهداف من پشتیبانی می کنند (مانند یادگیری نظارت شده ، یادگیری بدون نظارت یا یادگیری عمیق)

هوش مصنوعی/یادگیری عمیق چه تأثیری در سازمان و کارمندان من دارد؟

با تغییرات چه خطراتی ایجاد می شود؟

به دستگاه ها چقدر اجازه قدرت تصمیم گیری دهم؟

ما از کجا و چه زمانی انتظارِ مداخله انسانی داشته باشیم؟

به طورکلی ، صنعت و جامعه هنوز در آغاز فرآیند تغییر ایجادشده توسط هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند. فرصت های جدید باعث نوآوری و ایجاد ایده های جدید می شود. اگرچه ممکن است شاهد اشتباهاتی باشیم، اما موفقیت های غیرمنتظره ای نیز خواهیم داشت. بااین وجود ، نباید از یک چیز غافل شد: تأثیرات هوش مصنوعی جدی است. بشریت ، طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد ، با چهارمین انقلاب صنعتی روبروست - با پیامدهای اجتماعی ، مالی و اجتماعی. بنابراین ، سیاست و تجارت باید باهم همکاری کنند تا شرایط چارچوبی مناسب را برای نسل های آینده ایجاد کنند.

انتهای پیام/4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 992

به "تأثیر هوش مصنوعی در محیط کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر هوش مصنوعی در محیط کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید