جدیدترین باتری خودرو 900 چرخه شارژ ، دشارژ را تجربه کرد!

به گزارش علی آباد جدید، فناوری پتنت شده یک شرکت خارجی باتری است که به نرخ بالای شارژ و تخلیه دست پیدا نموده و تا کنون 900 چرخه شارژ /دشارژ را تجربه نموده است.

جدیدترین باتری خودرو 900 چرخه شارژ ، دشارژ را تجربه کرد!

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت نانو وان متریال (Nano One)، صاحب فناوری پتنت شده ای برای فراوری مواد کاتدی با قیمت کم و کارایی بالا، به منظور توسعه و ارزیابی باتری های غنی از منگنز با شرکت خودروسازی جهانی وارد همکاری مشترک می گردد.

این شرکت اعلام نمود که پروژه خود را با شرکت سازنده تجهیزات خودرو به نام OEM ((Original Equipment Manufacturer)) به خاتمه رسانده است، پروژه ای که برای اولین بار در 20 ژوئن 2019 اعلام شد و دو طرف تفاهم نامه ای برای ارزیابی مواد کاتدی غنی از منگنز برای استفاده احتمالی در باتری های خودرو امضا کردند. در این پروژه تکمیل شده با موفقیت سنتز، عملکرد و دوام یک فرمولاسیون کاتدی غنی از نیکل با استفاده از فرآیند One-Pot ثبت اختراع شده نانووان به اثبات رسید.

نانووان بر این موفقیت تکیه نموده است و در حال حاضر تفاهم نامه ای را با همان شرکت OEM برای توسعه و ارزیابی چند فاز باتری های LNMO (لیتیوم نیکل منگنز اکسید) با استفاده از مواد کاتدی تهیه شده به وسیله نانووان امضا نموده است.

این تفاهم نامه شامل آزمایش عملکرد، امکان استفاده مالی و همکاری تجاری احتمالی آینده برای سلول های باتری ساخته شده با استفاده از مواد کاتد LNMO پیشرفته نانووان است. ساختار LNMO، بعلاوه به عنوان اسپینل فشار قوی (HVS) شناخته می گردد که دارای پتانسیل بالایی در نسل بعدی باتری های لیتیوم یونی برای وسایل نقلیه برقی، ذخیره انرژی تجدیدپذیر و دستگاه های الکترونیکی مصرفی است.

ساختار اسپینل سه بعدی LNMO یون های لیتیوم را قادر می سازد تا سریع تر از سایر انواع دیگر کاتد برای شارژ و تخلیه سریع جریان داشته باشند و از انبساط، انقباض و فشار باتری در هر دو سیستم باتری مایع و حالت جامد جلوگیری می نماید. LNMO بعلاوه دارای ولتاژ عملکردی است که 25 درصد بیشتر از کاتد های نیکل تجاری است.

رهبران فراوری وسایل نقلیه الکتریکی، سرمایه گذاران و دولت ها همه در پی منابع پایدار مواد اولیه برای استفاده در باتری های یون لیتیم به ویژه نیکل و کبالت هستند. این فناوری فراوری کاتد نانووان می تواند به وسیله امکان ادغام با تامین کنندگان مواد اولیه برای از بین بردن جریان پسماند و ارائه فرایند های ارزان و سازگار با محیط زیست، به این گروه ها یاری کند. جدیدترین فناوری نانو وان احتیاج شرکت های بازیافت را به سولفات های فلزی رفع می نماید و جریان های زائد پرهزینه و حساس را در فراوری مواد کاتدی کاهش می دهد.

جدیدترین باتری این شرکت به وسیله تعدادی از شرکت های خودروساز در حال آزمایش است. این باتری ها به نرخ بالای شارژ و تخلیه دست پیدا نموده و 900 چرخه شارژ /دشارژ را تجربه نموده اند. فناوری پتنت شده شرکت نانو وان این پتانسیل را دارد که احتیاج به مواد اولیه فلزی به شکل سولفات را کاهش داده و بعلاوه یک مرحله تصفیه گران قیمت و جریان پسماند سولفات را در فراوری کاتد حذف کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1954

به "جدیدترین باتری خودرو 900 چرخه شارژ ، دشارژ را تجربه کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین باتری خودرو 900 چرخه شارژ ، دشارژ را تجربه کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید