دسترسی گردشگران دارای معلولیت به 4 مکان تاریخی در هند

به گزارش علی آباد جدید، اقداماتی در راستای بهبود دسترسی نسبت به چهار سایت گردشگری در هند انجام گرفته است تا افراد دارای معلولیت نیز بتوانند از این مکان های تاریخی و گردشگری بازدید نمایند.

دسترسی گردشگران دارای معلولیت به 4 مکان تاریخی در هند

هند با داشتن 32 سایت میراث جهانی که از سوی یونسکو به رسمیت شناخته شده است، یکی از مهم ترین کشورها در حوزه جاذبه های گردشگری به شمار می رود و عایدیهای عمده ای با توجه به تعداد زیاد گردشگران داخلی و بین المللی کسب می نماید. این کشور اقداماتی در راستای بهبود دسترسی نسبت به چهار سایت گردشگری در این کشور انجام داده است که دو مورد آن در دهلی نو و دو مورد دیگر در شهر آگرا واقع شده است.

چالش های در دسترس قرار گرفتن، شامل ایجاد دسترسی به منطقه ها مهم مورد علاقه گردشگران، برطرف نبود امکانات و تسهیلات در دسترس و مقاومت حرفه های حفظ، تعمیر و بازسازی تاریخی برای ایجاد تغییرات در محیط بنا هستند. بنابراین ضروری است تعادلی میان نرم های حفاظتی شدید و احتیاج ایجاد دسترس پذیری برای قابل بازدیدکردن سایت ها از سوی همگان، برقرار کرد. همکاران اصلی آغاز این کار موسسه باستان شناسی هند، یک سازمان مدنی برای یاری به افزایش دسترسی افراد ناتوان، متخصصان و سازمان های مردم نهادی که بازخوردی نسبت به بهبود دسترسی فراهم می نمایند و بعضی گروه های دیگر هستند.

مهم ترین اهداف این پروژه ایجاد دسترسی منطقی برای سایت های تاریخی جهانی بوده تا بازدیدنمایندگانی که با محدودیت های معمول نگهداری و حفاظت از این بناها روبرو بودند، متنوع و احتیاجهایی را برآورده سازد که نه تنها بازدیدنمایندگان با اختلالات حرکتی بلکه بازدید نمایندگان دارای اختلالات بینایی و یا مسائل دیگر نیز از مزایای سفر به این منطقه ها بهره مند شوند.

بهبود دسترسی که از سوی موسسه باستان شناسی هند و بعضی نهادهای دیگر در این کشور مدنظر قرار گرفته بود، به مقامات حفاظت از بناهای تاریخی اجازه می داد استانداردهای دسترسی را در سایت های تاریخی جهانی پیاده سازی و اجرا نمایند. بهبود در دسترسی، چندین سال طول کشید و از پروژه قطب منار آغاز شد که در آن نهادهای مدنی با مقامات رسمی برای بحث در خصوص احتیاج به دسترس پذیر کردن سایت های تاریخی به بحث و آنالیز پرداختند. قطب منار، قلعه سرخ، تاج محل و آثار تاریخی فاتح پور سیکری در دسترس ترین و برترین آثار تاریخی نگهداری شده در هند عنوان شدند که مورد تاکید وزارت گردشگری این کشور نیز بوده اند و بر موفقیت پروژه های بهبود دسترسی تاکید می نمایند.

بهبود دسترسی در 4 اثر تاریخی ذکر شده در هند نه تنها برای گردشگران محلی و بین المللی بازدید از سایت های تاریخی را با آسایش و راحتی توام نموده اند، بلکه در افزایش تعداد گردشگران و عایدی حاصله و حفظ این آثار تاریخی نیز نقش داشته اند. بهبود مسیرهای عبور نیز بازدیدنمایندگان را از پرسه زدن در اطراف منطقه ها ممنوعه باز می دارد. در نهایت، مسوولان این کشور امیدوارند بهبود در دسترس بودن به سایر بناها نیز توسعه یابد و تنها محدود به سایت های تاریخی جهانی نباشد.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2042

به "دسترسی گردشگران دارای معلولیت به 4 مکان تاریخی در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی گردشگران دارای معلولیت به 4 مکان تاریخی در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید