راهنمای سفر گوا هند

به گزارش علی آباد جدید، گوا یکی از زیباترین استانهای هند است و به دلیل دارا بودن سواحل تفریحی زیبا، جاذبه های تاریخی فراوان و غذاهای خوشمزه اش شهرت جهانی پیدا نموده است و سالانه گردشگران زیادی تور گوا را برای سفر انتخاب می نمایند.

راهنمای سفر گوا هند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا نوروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

موقعیت گوا هند

این استان به دو بخش شمال گوا و جنوب گوا تقسیم می گردد. شهر پاناجی یا پانجیم مرکز این استان است که مقصد بسیاری از مسافران و تورهای مسافرتی نیز می گرددر به جا مانده از زمان حضور پرتغالی ها در این منطقه است و به همین دلیل ساختمان ها، کلیساها و خانه های زیادی از آن موقع و به سبک پرتغالی در گوا باقی مانده و بر جذابیت های این شهر اضافه نموده است. مارگاو هم شهر اصلی منطقه گوای جنوبی محسوب می گردد.

به طور کلی شمال آن مخصوص تفریحات شبانه، خرید و سرزندگی است. در حالی که جنوب آن مملو از سواحل بکر و بی نظیر که برای لذت بردن از آرامش ساحل و طبیعت زیبا مناسب تر است.

دیدنی های گوا هند

یکی از جالب ترین ویژگی های این منطقه کنارهم قرار دریافت بناهای تاریخی در کنار سواحل زیبا و طبیعت بکر است. در این منطقه بناها و ساختمان های تاریخی متعددی با سبک پرتغالی مثل باسیلیکا وجود دارند که یکی از سایت های میراث جهانی یونسکو نیز به شمار میرود و به خاطر سبک معماری گذشته و فرهنگ غنی که دارد حائز اهمیت است. از جمله دیگر بناهای تاریخی شمال گوا می توان به کلیسای جامع سه کاتدرال ، قلعه چاپورا و قلعه آگودا نیز اشاره نمود.

و بعد از آشنایی با تاریخ و فرهنگ این منطقه می توانید از حیات وحش و زندگی دریایی و سواحل بکر گوا و همچنین جنگل های تنک و انبوه لذت ببرید. در منطقه گوا چندین منطقه طبیعی تحت حفاظت قرار دارند که مملو از گیاهان و جانوران خاص و کمیاب است. پناهگاه حیات وحش نتراوالی (Netravali)، پناهگاه حیات وحش کوتیگائو (Cotigao) و آبشارهای دادساگار (Dudhsagar) از جمله دیدنی ها و جاذبه های طبیعی گوا هستند.

زندگی شبانه

یکی دیگر از جذابیت های اصلی این منطقه، علاوه بر ساحل، زندگی و تفریحات شبانه است. درست وقتی خورشید غروب می نماید و تاریکی شب فرا می رسد سبک جدیدی از زندگی و تفریحات شروع می گردد. در سراسر گوا مراکز تفریحی متعددی وجود دارند که پذیرای مردم محلی و همین طور توریست ها هستند.

اگر می خواهید تمام طول شب را در میهمانی ها و خوشگذرانی سپری کنید بنابراین به شمال گوا بروید. در واقع شمال این استان ویژه کسانی است که برای تفریح، خوشگذرانی و شرکت در میهمانی های شبانه به به این منطقه سفر نموده اند. در شمال گوا مراکز تفریحی، کلاب ها، کافه ها و رستوران های مختلفی وجود دارند که تا صبح باز هستند و زندگی شبانه پرجنب و جوش و سرزنده ای را به مسافران ارائه می نمایند. علاوه بر این، امکان تفریحات دیگری مثل دوچرخه سواری در شب،تورهای کروز و … هم در اختیار مسافران و توریست ها واقع شده است. اما اگر به دنبال میهمانی هایی خلوت تر و کم هیاهوتر هستید به جنوب آن بروید. در واقع، جنوب گوا میزبان میهمانی های بی سر و صداست که در سواحل گوا برگزار می گردد.

غذا و نوشیدنی

گوا هند ترکیبی از فرهنگ های مختلف مثل پرتغالی، هندو و مسلمان است. این تاثیرات فرهنگی در آشپزی و غذاهای این منطقه هم اثر زیادی داشته اند. اگر اهل شکم گردی هستید و دوست دارید غذاها و نوشیدنی های خوشمزه را امتحان کنید حتما باید به این منطقه سفر کنید و از تنوع غذاهای گوا نهایت لذت را ببرید.

گالری تصاویر

دیگر مقالات ما

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 729

به "راهنمای سفر گوا هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر گوا هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید