سازمان مل متحد حمله مرگبار در بورکینافاسو را محکوم کرد

به گزارش علی آباد جدید، سازمان ملل متحد در بیانیه ای حمله افراد ناشناس در بورکینافاسو و قتل عام بیش از صد غیرنظامی را محکوم کرد. دبیر کل این سازمان ضمن ابراز نگرانی، خواستار افزایش حمایت جامعه بین المللی برای مقابله با افراطی گری شد.

سازمان مل متحد حمله مرگبار در بورکینافاسو را محکوم کرد

سخنگوی دبیرکل این سازمان در بیانیه ای گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن ابراز خشم و نگرانی از کشته شدن بیش از صد غیرنظامی از جمله هفت کودک در حمله افراد ناشناس به روستایی در استان یاغا در منطقه ساحل بورکینافاسو، قویاً آن را محکوم کرده و بر ضرورت مضاعف کردن تلاش های اعضای سازمان ملل متحد در حمایت از دولت ها برای مبارزه با افراط گرایی خشونت بار و هزینه های غیرقابل پذیرش آن تاکید کرد.

این تارنمای خبری همچنین افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد به خانواده های قربانیان و هم دولت و ملت بورکینافاسو مراتب تسلیت خود را ابراز کرد.

گوترش همچنین برای مصدومان این حادثه آرزوی مداوای سریع کرده و بر پشتیبانی کامل سازمان ملل متحد در تلاش برای غلبه بر تهدیدات علیه صلح، ثبات و انسجام کشور تاکید کرد.

ماهامات صالح آنادیف، نماینده ویژه سازمان ملل در آفریقای غربی هم حمله تروریستی شرورانه علیه غیرنظامیان بی گناه در سولهان واقع در استان یاغا در شمال بورکینافاسو را محکوم کرد.

دولت بورکینافاسو روز شنبه در بیانیه ای بیان نمود که افراد مسلح تروریست در حمله شبانه به یک روستا در شمال این کشور حدود 100 غیرنظامی را کشتند. مهاجمان ساکنان روستای سولهان در استان یاغا در همسایگی نیجر را قتل عام کردند و خانه ها و بازار را به آتش کشیدند.

با دو برابر شدن تعداد حملات تروریستی، اوضاع امنیتی در ماه می گذشته در بورکینافاسو به شدت وخیم شد و به ویژه غیرنظامیان روستاها در شمال کشور هدف قرار گرفتند. شمال بورکینافاسو به ویژه در نزدیکی نیجر و مالی به شدت متاثر از حملات مسلحانه از طریق شبه نظامیان القاعده و داعش است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1812

به "سازمان مل متحد حمله مرگبار در بورکینافاسو را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان مل متحد حمله مرگبار در بورکینافاسو را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید