عجیب ترین یار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش علی آباد جدید، نام مایکل اولونگا، مهاجم کنیایی الدوحیل قطر در مسابقات سال جاری لیگ قهرمانان آسیا زیاد شنیده شد. به هر حال او آقای گل غرب قاره شد و مهاجم قابلی نشان داد. با وجود این به نظر می رسد هر آن چه اولونگا انجام داد، بیشتر از تیمش به سود پرسپولیس بود!

عجیب ترین یار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

به این چند مورد توجه کنید.

اول: به هر حال این بازیکن در مرحله گروهی طی 2 بازی رفت و برگشت 5 بار دروازه استقلال را باز کرد و این مسئله دستمایه کری خوانی بعضی پرسپولیسی ها برای رقیب سنتی شد.

دوم: اولونگا در بازی آخر مرحله گروهی برابر الاهلی عربستان بعد از به ثمر رساندن گل اول بازی، در گل کردن یک ضربه پنالتی ناموفق بود. بعد هم تیم عربستانی گل مساوی را زد تا مسابقه ای که می توانست 2 بر صفر گردد، با نتیجه مساوی یک بر یک به انتها برسد. اگر آن پنالتی گل می شد، الدوحیل به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعد صعود می کرد. حالا، اما تیم قطری حذف شده و طبیعتاً این مسئله راه پرسپولیس را برای رسیدن به سومین فینال آسیایی طی سال های اخیر هموار می نماید. البته که این بخت برای سایر مدعیان هم فراهم است و همه از حذف تیم مهمی مثل الدوحیل مسرور می شوند.

سوم: اگر اولونگا پنالتی اش را گل می کرد، الدوحیل به جای الهلال عربستان راهی دور بعد می شد. به این ترتیب کل چینش مسابقات حذفی به هم می خورد. در آن صورت پرسپولیس باید با الشارجه امارات مصاف می داد که طبیعتا رقیب سخت تری نسبت به استقلال تاجیکستان به شمار می رود. در عوض استقلال تاجیکستان رودرروی استقلال ایران قرار می گرفت. این یعنی گل شدن یک پنالتی اولونگا رقیب آبی پوشان را از سطح الهلال به استقلال دوشنبه تنزل می داد، اما خب اولونگا سال جاری هر ضربه ای که به توپ زد، انگار در راستای منافع پرسپولیس بود!

همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1730

به "عجیب ترین یار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین یار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید