لازمه رونق کسب و کار در مناطق آزاد برطرف مسائل تولیدکنندگان است

به گزارش علی آباد جدید، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تسهیل تجارت را مهمترین وظیفه مجموعه گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد دانست و تاکید نمود: باید از نقطه صفر مرزی نسبت به تسهیل تجارت سرمایه گذاران و فعالین مالی اقدام کنیم و در برطرف مسائل خودمان پیش قدم شویم.

لازمه رونق کسب و کار در مناطق آزاد برطرف مسائل تولیدکنندگان است

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

محمدرضا عبدالرحیمی در مراسم معارفه مدیر گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه تقویت اقتصاد ملی، رسالت مناطق آزاد است، اضافه نمود: در سال های اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه امکان استفاده از منابع استراتژیک اصلی صادرات و منابع ارزی محدود شده است، که در راستای کاهش این موانع، تدبیر دولت برای مقابله با این تحریم ها، مقابله با تقاضای ارز و واردات در تجارت خارجی بود در این راستا فقط اجازه واردات کالاهای اساسی، حیاتی و استراتژیکی صادر شد.

به گزارش خبرنگاران، رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه تقویت اقتصاد ملی، رسالت مناطق آزاد است، اظهار کرد: رویه های واردات و ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد نیز در راستای برون رفت از بحران مالی بود.

وی مقابله با اقتصاد پنهان که مهمترین عنصر آن قاچاق است را ضروری دانست و ادامه داد: خوشبختانه با توجه به قوانین حاکم بر مناطق آزاد، قاچاق در این مناطق معنا ندارد لذا برای تقویت این مناطق نباید اجازه بدهیم مناطق آزاد به عنوان راستا قاچاق مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

عبدالرحیمی، با اشاره به اینکه بخش خصوصی هرچقدر رونق داشته باشد، سرانه فراوری ناخالص داخلی GDP زیاد می گردد و ضریب جینی تقویت شده و در نهایت رشد مالی را شاهد خواهیم شد، ادامه داد: برای رونق کسب و کار و تجارت در منطقه آزاد باید پیگیر مسائل و برطرف موانع فراورینمایندگان و فعالین مالی باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: به وسیله شبکه های اجتماعی، فضایی فراهم شده تا لحظه به لحظه مردم عملکرد مدیران را رصد نمایند لذا باید به مردم جوابگو باشیم و در رفتارها و عملکردهایمان دقت بیشتری داشته باشیم.

عبدالرحیمی با توصیه به اعمال قانون بصورت یکسان برای همه اظهار کرد: شرایط مالی و محرومیتهای زیرساختی این منطقه می طلبد تا ما مسئولین بیش از این برای مردم کوشش کنیم و قانون را بصورت برابر برای همه اجرا کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو حرکت در جهت تسهیل گری و مطلوبیت فضای کسب و کار را نیازمند دانش تجارت و مهارت در تجارت خارجی و گمرک دانست.

وی بابیان اینکه مناطق آزاد و گمرک در تمام کشورهای جهان با هم پیونده داده شده و گمرک نقش اساسی در موفقیت مناطق آزاد دارد توضیح داد: منطقه آزاد، خود را جدای از گمرک نمی داند و موفقیت زمانی حاصل می گردد که تمام عناصر سیستمی بصورت هماهنگ حرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 671

به "لازمه رونق کسب و کار در مناطق آزاد برطرف مسائل تولیدکنندگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لازمه رونق کسب و کار در مناطق آزاد برطرف مسائل تولیدکنندگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید