کارمندان, راهنمای مدیران

5 چیز که افراد در خصوص شغلشان بیشترین اهمیت را به آن ها می دهند.

کارمندان, راهنمای مدیران

در اقتصاد کنونی و در طول تاریخ باور عمومی بر این بوده که: فقط این که یک شغل داشته باشید باید شما را شاد کند.

ولی صرف شاغل بودن هیچگاه کارکنان را همواره راضی و شاد نگاه نمی دارد.

اصلا چرا شادابی در محیط کار مهم است؟ جدیدترین تحقیقات نشان می دهند که:

- کارکنان غیر متعهد سالانه 300 میلیارد دلار به بهره وری اقتصاد آمریکا ضربه می زنند.

- کارکنان شاد و متعهد 2 برابر بیشتر از آن هایی که شاد نیستند کارایی دارند.

خب پس واقعا افراد از شغلشان چه می خواهند؟

در اینجا 5 عامل اصلی رضایت شغلی را بدون هیچ ترتیب خاصی می بینید:

1. زمان کاری انعطاف پذیر

تعریف زمان کاری انعطاف پذیر بسته به فرد و صنعت فرق

می نماید. با این حال اکثریت کارکنان آمریکایی اظهار می دارند که خواهان زمان کاری انعطاف پذیر هستند.

%50 کارکنان معتقدند که انعطاف پذیری شغلی از سمتشان در محل کار مهم تر است.

%80 کارکنان معتقدند که داشتن شغلی با زمان کاری انعطاف پذیر برای سلامتی شان بهتر است.

2. مکان و رفت و آمد به محل کار

اهمیت محل کار و نحوه رفت و آمد به محل کار در چند دهه گذشته و با گسترش روزافزون ارتباطات غیر حضوری و کار از راه دور از اهمیت فزاینده ای برخوردار شده است. با اینکه هنوز درمورد کارایی برقراری ارتباطات غیر حضوری در مقابل حضور فیزیکی در محل کار تردید وجود دارد، شرکت های بسیاری در کوشش هستند تا محیط کاری خود را به محیط های جذاب تر تبدیل نمایند تا با دفاترکارخانگی به مقابله بپردازند.

کارکنان هر سال به طور متوسط 2500 دلار را با یک روز در هفته و ارتباطات غیر حضوری و کار از راه دور صرفه جویی می نمایند.

دفاتر کار گوگل با دیوارهایی برای صخره نوردی، باشگاه بدن سازی و ناهارخوری های مجانی تجهیز شده است.

3. فرهنگ سازمانی

از فرهنگ سازمانی به عنوان یکی ازمهم ترین دلایل رضایت و شادی افراد از شغلشان نام برده می گردد. فرهنگ خوب یعنی کارکردن با افراد مثبت اندیش در محیطی سرشار از انگیزه و تعهد.

در شرکت های دارای فرهنگ مناسب و مشترک بین کارکنان، ترک شغل 30 درصد کمتر است.

متقاضیان شغل ها حاضرند 7 درصدکمتر حقوق داشته باشند ولی در یک محیط کاری با فرهنگ مناسب کار نمایند.

4. فرصت های رشد شغلی

یکی از اصلی ترین شکایات کارکنان در خصوص شغلشان این است که احساس می نمایند در شغلشان محبوس شده اند. آنها یا احساس نمی نمایند که فرصت رشد دردرون سازمان برای آن ها وجود دارد یا اینکه احساس می نمایند سازمان علاقه ای به یادگیری و رشد شخصی آن ها ندارد. کارکنانی که با توجه به نقطه قوتشان در محل کار رشد می نمایند 6 برابر بیشتر از سایرین محتمل است تا کیفیت زندگی خود را عالی توصیف نمایند.

فرصت های رشد شغلی هم در میان کارکنان جوان وکارکنان با تجربه در میان 5 مزیت اصلی یک شغل قراردارد.

5. پاداش و قدردانی

قدردانی از موفقیت های کارکنان (از یک خسته نباشید ساده گرفته تا پاداش های اقتصادی) راهی عالی است تا به افراد نشان دهید که آن ها برای شما ارزشمند و مهم اند. پرسیدن و دخیل دادن نظرکارکنان نیز شکل دیگری از این قدردانی است. این گونه کارها همچنین باعث می شوند تا کارفرمایان با کارکنان به شکلی محبت آمیز تر بتوانند ارتباط برقرار نمایند.

%50 کارکنان معتقدند که افزایش قدردانی از کارکنان ترک شغل داوطلبانه را کاهش خواهد داد.

%32 شرکت ها گزارش داده اند که بهترین کارکنانشان در سال 2012 آن ها را ترک نموده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 اسفند 1398 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 832

به "کارمندان, راهنمای مدیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمندان, راهنمای مدیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید