تور یونان ارزان: انتقاد سازمان های حقوق بشری از افتتاح اردوگاه کاملا امنیتی پناهندگان در یونان

به گزارش علی آباد جدید، دولت یونان با یاری اتحادیه اروپا اردوگاهی بسیار امنیتی را برای پناهجویان افتتاح نموده که محدودیت های فراوانی را برای آن ها ایجاد می نماید و با انتقادهای سازمان های حقوق بشری روبرو شده است.

تور یونان ارزان: انتقاد سازمان های حقوق بشری از افتتاح اردوگاه کاملا امنیتی پناهندگان در یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تاگس شاو آلمان، دولت یونان در جزیره ساموس یک اردوگاه پناهندگان محصور شده با امکان کنترل شدید بر روی پناهندگان به منظور اسکان 3 هزار مهاجر را ایجاد نموده است. این اردوگاه پناهندگان با سیم خاردار محصور شده، مجهز به دوربین های نظارتی ، اسکنرهای اشعه ایکس و درهای مغناطیسی است. این اردوگاه پناهندگان بعلاوه یک زندان دارد که تنها به وسیله تراشه های الکترونیکی قابل دسترس است.

به نوشته رسانه های یونانی ساکنان این اردوگاه روزانه تنها بین ساعت 8 صبح تا 8 بعد از ظهر می توانند این اردوگاه را ترک نمایند مگر کسانی که درخواست پناهندگی آن ها رد شده و در چارچوب توافق پناهندگان اتحادیه اروپا با ترکیه باید به این کشور بازگردانده شوند. شب ها هم درهای این اردوگاه بر روی خروج همه ساکنان بسته است.

این اردوگاه در 5 کیلومتری اردوگاه موقت سابق در نزدیکی شهر واتی واقع شده و یکی از 5 اردوگاهی است که بر اساس برنامه های اتخاذ شده باید در جزایر یونان ساخته گردد. اتحادیه اروپا حدود 276 میلیون یورو به ساخت این پروه امنیتی اختصاص داده است.

سازمان های حقوق بشری به این اردوگاه پناهندگان محصور شده و با محدودیت های سختگیرانه انتقاد شدیدی وارد نموده اند.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام نموده که محدودیت ها در این اردوگاه برای مهاجران بسیار زیاد است. در بیانیه این نهاد حقوق بشری آمده است: ما تنها می توانیم به بیماران خود در این کمپ ها یاری کنیم تا زنده بمانند.

سازمان پزشکان بدون مرز بعلاوه اعلام نموده است: میلیون ها یورو برای ساخت این پروژه هزینه شده تا این انسان ها که تنها جرم آن ها گشتن در پی یاری و ثبات و پایداری است محصور شوند. در این بیانیه بعلاوه آمده است: شکی نیست که این مرکز تازه تنها مهاجران را از انسانیت خارج نموده و به حاشیه می برد.

در آستانه افتتاح این اردوگاه امنیتی پناهندگان بسیاری از سازمان های غیر دولتی دیگر و نمایندگان جامعه مدنی از اتحادیه اروپا و یونان خواسته اند برنامه های خود برای محدود کردن آزادی تردد و حرکت پناهندگان را کنار بگذارند. آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد هم در این باره ابراز نگرانی نموده است.

البته دولت یونان بیشتر کوشش می نماید به تجهیزات بهتر این اردوگاه از جمله آب جاری و امکانات بیشتر نسبت به اردوگاه های دیگر تاکید نموده و به محدودیت های آن اشاره نکند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1905

به "تور یونان ارزان: انتقاد سازمان های حقوق بشری از افتتاح اردوگاه کاملا امنیتی پناهندگان در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: انتقاد سازمان های حقوق بشری از افتتاح اردوگاه کاملا امنیتی پناهندگان در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید