اندونزی ، ده ها نفر قربانی سیل شدند

به گزارش علی آباد جدید، مقام های محلی در اندونزی خبر داده اند که بارش های سیل آسای اخیر در شهر سنتانی در شرق استان پاپوا تا کنون مرگ 63 نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر را به دنبال داشته است.

اندونزی ، ده ها نفر قربانی سیل شدند

مقام های محلی اندونزی از کشته شدن دست کم 63 و زخمی شدن 59 نفر دیگر به دنبال بارش های سیل آسای اخیر در شرق استان پاپوا خبر دادند. بارش شدید باران که از روز شنبه 16 فوریه در شهر سنتانی شروع شده بود، باعث جاری شدن سیل در این منطقه شده است.

ستوپو نوگروهو، سخنگوی ستاد مدیریت بحران اندونزی با بیان اینکه، سیل دست کم 9 خانه و 2 پل را ویران کرد اضافه کرد: کوشش برای دسترسی به مناطق آسیب دیده ادامه دارد. از شدت سیل کاسته شده و 120 نفر هم به علت ویران شدن خانه هایشان در اداره های دولتی پناه داده شده اند.

با تور بالی همراه باشید

فرودگاه بین المللی سنتانی در شهر سنتانی واقع شده و بزرگترین فرودگاه در منطقه پاپوا به شمار می آید. تصاویر مخابره شده از منطقه نشان می دهد که یک فروند هواپیما نیز در فرودگاه در جریان سیل اخیر آسیب دیده است. سازمان های امدادی و داوطلب در حال یاری به سیل زدگان هستند و پیش بینی شده تعداد آسیب دیدگان در این حادثه افزایش یابد.

بارندگی شدید و جاری شدن سیل در فصل بارندگی در اندونزی که از نوامبر تا آوریل ادامه می یابد، همه ساله خسارت زیادی به مناطق مختلف در این کشور وارد می نماید. در ماه ژانویه امسال نیز براثر جاری شدن سیل 70 تن از ساکنان جزیره سولاوسی جان خود را از دست دادند. سال گذشته نیز به دنبال وقوع طوفان استوایی و رانش زمین در جزیره جاوا دست کم 19 نفر کشته شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 195

به "اندونزی ، ده ها نفر قربانی سیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی ، ده ها نفر قربانی سیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید