ایجاد فضای سبز در خانه بدون باغ امکان پذیر است

به گزارش علی آباد جدید، در حالی که هر سایه سبز به مردم آرامش می دهد ، به شما یاری می نماید تا احساس انرژی بیشتری داشته باشید. با این حال ، اگرچه زندگی در کلان شهرها در بیشتر مواقع آسان و فعال است ، اما این واقعیت که ساختمان ها در هم تنیده هستند ، فضای سبزی در اطراف وجود ندارد و یک تصویر بتونی پیوسته از شما استقبال می نماید ، ممکن است شادابی مورد نظر شما را ارائه نکند. با این حال ، اگر حتی در خانه ای که در آن زندگی می کنید ، باغ ندارید ، می توانید یک فضای سبز در خانه خود ایجاد کنید. این امکان وجود دارد که با ایجاد تغییرات بسیار جزئی در خانه خود به منطقه راحتی خود برسید تا از هیاهوی شهر فرار کنید. در ادامه این مقاله به ارائه چند روش برای ایجاد فضای سبز در محیط خانه می پردازیم.

ایجاد فضای سبز در خانه بدون باغ امکان پذیر است

ایجاد فضای سبز در خانه

اگر فضای سبزی در اطراف خانه خود نمی بینید ، می توانید باغ کوچک خود را ایجاد کنید. اگر بالکن دارید ، فضای بسیار زیبایی برای تزئین با فضای سبز دارید. رنگ آمیزی کل چشم انداز خود با استفاده از گلدان های آویز سخت نخواهد بود. بعلاوه می توانید با قرار دادن قفسه هایی روی دیوار بالکن خود آن را به طور کامل با گیاهان تجهیز کنید.

اگر بالکن ندارید ، می توانید فضای سبز در خانه آرام بخشی را ایجاد کنید. کافی است با انتخاب گوشه ای آغاز کنید که می خواهید به شما آرامش بدهد. هنگام انتخاب این قسمت در خانه های بدون بالکن ، توصیه می کنیم کنار شیشه را انتخاب نمایید. بنابراین ، وقتی به بیرون نگاه می کنید ، فضای سبز خود را می بینید. پس از آن ، گل های گلدانی و گل های دیگر ، بزرگ و کوچک ، خانه شما را به فضایی آرام تر تبدیل می نماید.

یک سالن برای فضای سبز در خانه

اگر فکر می کنید فضای کافی برای ایجاد فضای سبز در خانه خود ندارید ، دیوارهای شما چیز دیگری را به شما می گوید. با انتخاب دیوار در اتاق نشیمن خود می توانید گل ها را در قفسه ها قرار دهید یا می توانید گلدان های کوچک درست نمایید و سبزیجات سبز رنگ بکارید که می توانید از آنها در آشپزخانه بهره ببرید.

اگر نمی خواهید در خانه خود گل داشته باشید ، باز هم امکان ایجاد فضای سبز در خانه وجود دارد. برای این کار کافی است اتاق نشیمن خود را که پر رفت و آمدترین مکان شماست با سایه های سبز تزئین کنید. از کاغذ دیواری الهام گرفته شده از گل یا گیاه روی دیوار خود بهره ببرید و هر دیوار را با رنگ سبز متفاوتی رنگ کنید. اگر این تغییر به نظر شما خیلی زیاد است ، با پاشیدن هر رنگ سبز روی وسایلی که در اتاق نشیمن استفاده می کنید ، محیطی زیبا ایجاد نمایید.

از بالش های طرح دار ، ست مبل سبز ، قاب هایی با تصاویر گیاهی یا فرش زیبایی که طبیعت را به شما یادآوری می نماید ، بهره ببرید. به لطف تغییرات کوچکی که ایجاد خواهید کرد ، اگر در اتاق نشیمن شما گلی وجود نداشته باشد ، می توانید احساس کنید که با طبیعت در ارتباط هستید. اگر نمی خواهید تغییر اساسی ایجاد کنید ، می توانید با ریزه کاری های کوچک یا محصولات تزئینی به احساسی که می خواهید برسید.

فضای سبز در بالکن

اگر بالکن دارید ، کار فضای سبز در خانه شما نسبتاً آسان است ، زیرا این بدان معناست که شما منطقه ای دارید که می توانید با قرار دادن گیاهان زیاد آن را به یک باغ کوچک تبدیل کنید. مهم ترین نکته ای که در باغبانی بالکن باید به آن توجه کنید، انتخاب گیاهان با توجه به موقعیت بالکن است.

در اینجا ما فقط در خصوص گیاهان فصلی صحبت نمی کنیم ، بلکه می خواهیم دائمی باشند. به همین علت ، مکان بالکن معین نماینده انتخاب گیاه است. برای مثال ، اگر بالکن شما رو به جنوب است ، باید گیاهانی را انتخاب کنید که به نور خورشید دائمی احتیاج دارند. نمونه هایی از این گونه گیاهان عبارتند از گل اطلسی ، گل شمعدانی و بابونه چمن زار.

گیاهانی که احتیاج به سایه جزئی دارند برای بالکن های رو به شرق یا غرب مناسب ترند. اطمینان حاصل کنید که این گیاهان را بیش از حد آبیاری نکنید ؛ زیرا رطوبت مداوم می تواند باعث ایجاد کپک در آنها گردد. علاوه بر این ، ریشه گیاهانی که احتیاج به سایه جزئی دارند می توانند در خاک های نسبتاً خشک بهتر رشد نمایند.

گیاهان چند ساله مقاوم در برابر سرما مانند فوشیا ، گل سرخ ، سرخس و پیچک به ویژه برای بالکن های نیمه سایه مناسب هستند. شما می توانید اطلاعات دقیق در خصوص فضای سبز در خانه را در اینترنت بیابید یا می توانید از گل فروشی های محله خود یاری بگیرید. بعلاوه می توانید با کاشت گل های فصلی رنگ های زیبا را به بالکن خود بیاورید و ترکیبی زیبا از گیاهان دائمی و گیاهان فصلی ایجاد کنید.

فضای سبز در خانه در دیوارهای اتاق نشیمن

کاربردهای باغ عمودی که امروزه بسیار پرطرفدار شده اند ، می توانند با توجه به فضای شما راه چاره هایی را برای فضای سبز در خانه به ارمغان بیاورند. کاربردهای باغ عمودی نه تنها امکان ارزیابی بهتر دیوارها را فراهم می نماید ، بلکه با نفسی که به ارمغان می آورد به فضای داخلی ، به ویژه فضای داخلی ، طبیعی و طراوت می بخشد.

هنگام طراحی برنامه های باغ عمودی ، معمولاً واحدهای آبیاری قرار می گیرند تا اطمینان حاصل گردد که نگهداری گیاهان آسان تر است. به همین علت اگر می خواهید یک اپلیکیشن باغ عمودی در خانه خود ایجاد کنید ، باید با تحقیق کامل در این زمینه اقدام کنید و یا از یک متخصص در این زمینه یاری بگیرید. انواع مختلفی از باغ عمودی مخصوص دیوارهای خانه وجود دارد. مطمئناً یکی برای خانه شما عالی خواهد بود.

استفاده از گیاهان در اتاق خواب

همیشه استفاده از گیاهان در اتاق خواب یک فکر سوال برانگیز است. از آنجایی که گیاهان عمل فتوسنتز را انجام می دهند ، طبیعی است که نمی خواهید مقدار دی اکسید کربن محیط در شب هنگام خواب افزایش یابد. با این حال ، این نباید مانع ایجاد فضای سبز در اتاق خواب شما باشد.

از آنجایی که احتیاجی به تجهیز اتاق خود به گیاهان بسیار بزرگ ندارید ، فضای سبز خاصی حتی مصنوعی را برای خود ایجاد کنید. یک گل یا کاکتوس در گلدان کوچکی که روی پاتختی قرار داده شده است ، حسی را که می خواهید به شما می دهد. به خصوص گیاهانی از خانواده کاکتوس ها و ساکولنت ها می توانند مناسب باشند ؛ زیرا از تشعشعات در محیط جلوگیری می نمایند.

منبع: اتاق
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2224

به "ایجاد فضای سبز در خانه بدون باغ امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد فضای سبز در خانه بدون باغ امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید