با برند پوکو آشنا شوید؛ همکار رقیب گونه شیائومی

به گزارش علی آباد جدید، تنها چند سال پیش بود که نام تولیدکننده ای ناشناخته در بازار تلفن های هوشمند به گوش رسید؛ شیائومی. یک تولیدکننده چینی که بخش عظیمی از تمرکزش را روی توسعه محصولات مقرون به صرفه قیمت در بازار چین قرار داده بود. اما معین بود که شیائومی می خواهد مسیری به سمت بازارهای دنیای پیدا کند و همین اتفاق هم رخ داد. آن ها پس از تصاحب بخش قابل توجهی از بازار تلفن های هوشمند در چین به سمت تصاحب بازارهای دنیای قدم برداشتند و خیلی سریع پیروز شدند. حالا شیائومی پس از سامسونگ و اپل پرفروش ترین تولیدکننده تلفن های هوشمند در سراسر دنیا است.

با برند پوکو آشنا شوید؛ همکار رقیب گونه شیائومی

اما شیائومی دست از کوشش نکشید. آن ها که می خواستند تنوع بی نظیری برای کاربران ایجاد نمایند، مدتی پیش از یک زیرمجموعه تازه رونمایی کردند. برندی نوظهور به نام پوکو که اگرچه در ابتدا محصولاتش را به اسم مجموعه ای از محصولات شیائومی معرفی می کرد اما در نهایت به زیرمجموعه ای مستقل شد. اگر شما هم نام برند پوکو را در چند ماه اخیر شنیده اید و دوست دارید که جزییات بیشتری درباره آن به دست آورید پس در ادامه با خبرنگاران زندگی همراه باشید.

داستان برندی که از دل شیائومی به دنیا آمد

شیائومی در راستا توسعه بیشتر محصولات متنوع در آگوست 2018 از تلفن هوشمندی به نام Pocophone F1 رونمایی کرد. این تلفن هوشمند به علت زبان طراحی متفاوتی که با سایر محصولات شیائومی داشت به شدت مورد توجه نهاده شد. بنابراین شیائومی تصمیم گرفت در سال های 2019 و 2020 محصولات مستقلی از برند پوکو به بازار عرضه کند. آن ها در سه سال گذشته 13 تلفن هوشمند معرفی نموده اند. اگرچه تعدادی از اولین محصولات پوکو در حقیقت محصولاتی از شیائومی بودند که در پوستینی تازه معرفی می شدند اما پوکو در چند ماه اخیر محصولات مستقلی فراوری نموده است.

پوکو چهار سری برای محصولات خود در نظر گرفته است؛ سری C که تازهترین سری محصولات پوکو لقب می گیرد، محصولات پایین رده این فراورینماینده را شامل می گردد. سری M محصولات میان رده پوکو را به بازار عرضه می نماید و سری X هم تلفن های هوشمند بالارده پوکو را به کاربران نشان می دهد. سری F هم که قدیمی ترین محصولات پوکو را شامل می گردد، پرچمداران این برند را به بازار عرضه می نماید.

در شرایطی که پوکو در ابتدای فعالیت خودش قرار بود صرفا میزبان تلفن های هوشمند پرچمدار باشد، امروزه محصولات متعددی از این برند در بازار وجود دارند که رده های قیمتی مختلفی را شامل می شوند.

استقلال از شیائومی

پس از آن که پوکو در بازار هند پیروز ظاهر شد، زمزمه هایی پیرامون خریداری آن به وسیله شرکت های هندی مطرح شد. این زمزمه ها در سال 2020 به واقعیت تبدیل شدند و پوکو با استقلال از شیائومی به یک برند مستقل تبدیل شد. اگرچه امروز پوکو به وسیله افراد هندی مدیریت می گردد اما این شرکت هرگز انتقال همه اجزای خود به هند را تایید ننموده است. به عبارت دیگر، محصولات پوکو همچنان در چین فراوری می شوند اما از آن جایی که بازار هدف خود را هند مشخص نموده اند با مجموعه ای از نیروهای انسانی هندی هم در ارتباط هستند.

در این زمینه بخوانید:

تلفن های هوشمند در کدام کشورها ساخته می شوند؟

همه چیز درباره سیستم عامل هارمونی: جدی ترین رقیب اندروید از راه رسید

تازهترین رقیب سامسونگ و اپل را بشناسید؛ هلدینگ BBK بازار موبایل را دگرگون می نماید؟

همه محصولات پوکو که در بازار ایران وجود دارند

اگرچه پوکو برند نوظهوری به نظر می رسد اما خوشبختانه تعداد قابل توجهی از محصولات این برند مجذوب کننده در بازار ایران وجود دارند. تفاوتی نمی نماید چه مقدار بودجه در اختیار داشته باشی. پوکو با محصولات میان رده، بالارده و پرچمدار مجموعه ای گسترده از برترین انتخاب ها را در برابر شما قرار می دهد. در ادامه می توانید با همه محصولات پوکو که در بازار ایران وجود دارند، آشنا شوید.

Poco M3 - 128GB

قیمت: حدود چهار میلیون و100هزار تومان

شرکت پوکو به اسم زیرمجموعه ای از شیائومی که محصولاتی متفاوت و مقرون به صرفه تر از این فراورینماینده چینی را به بازار عرضه می کرد از مدتی پیش مستقل شده و حالا به اسم یک فراورینماینده تازه وارد بازار شده است. پوکو که تمرکزش را به صورت کلی روی بازار هند قرار داده و همین حالا یکی از صاحبان اصلی بازار هند به نظر می رسد، با دو مدل تازه وارد بازار ایران شده یکی از آن ها M3 لقب می گیرد. این تلفن هوشمند تقریبا 200 گرمی به بدنه ای کاملا پلاستیکی مجهز شده و از 128 گیگابایت حافظه اصلی در کنار 4 گیگابایت حافظه موقت استفاده می نماید.

پردازنده یازده نانومتری M3 به صفحه نمایش 6.5 اینچی اش که 395 پیکسل در هر اینچ دارد، یاری می نماید تا برترین کیفیت ممکن از بازی های موبایلی را نمایش دهد. تلفن هوشمند M3 دارای سه دوربین در پشت گوشی است. باطری 6هزار میلی آمپری و شارژ سریع 18 واتی به کاربر یاری می نماید تا برای دو روز شلوغ و پردردسر نگران نباشد و نسخه 12 رابط کاربری MIUI روی گوشی M3 اجرا می گردد. این تلفن هوشمند یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در بهار 1400 بود.

بی راه نیست اگر گفته گردد که M3 به صرفه ترین و مناسب ترین تلفن هوشمند در رده قیمتی حدود چهار میلیون تومان است. البته با توجه به آن که مدل تازه این تلفن هوشمند با نام M3 Pro مدتی پیش عرضه شده شاید گروهی از کاربران خرید مدل بروزرسانی شده را ترجیح می دهند که طبیعتا قیمت بالاتری هم دارد.

Poco M3 Pro

قیمت: حدود پنج میلیون و 500 هزار تومان

اگر تصور می کنید M3 به اسم یکی از پرفروش ترین محصولات برند پوکو در ایران قدیمی به نظر می رسد پس می توانید برای خرید M3 Pro اقدام کنید. تلفن هوشمندی که به اسم یک بروزرسانی میان نسلی، مجذوب کنندهیت های ویژه ای برای کاربرانش در نظر گرفته است. اگرچه همه بدنه M3 Pro از پلاستیک ساخته شده اما طراحی شبیه به شیشه آن برای کاربر مجذوب کننده به نظر می رسد. برخلاف Note 10 که به استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و مجهز شده بود در M3 Pro خبری از صفحه نمایش Super AMOLED نیست.

صفحه نمایش 6.5 اینچی M3 Pro تراکم پیکسلی 405 پیکسل در هر اینچ را به نمایش می گذارد اما به پنل IPS مجهز شده که حداکثر مقدار روشنایی اش فراتر از 500 نیت نمی رود. به عبارت دیگر اگر در فضاهای باز استفاده زیادی از تلفن هوشمند خود دارید، باید بدانید که M3 Pro برترین گزینه موجود نیست. این تلفن هوشمند به اسم یکی از تازهترین محصولات شیائومی با اندروید 11 به بازار عرضه شده و از پردازنده مدیاتک 700 استفاده می نماید. شاید بعضی از کاربران از ضعیف بودن پردازنده M3 Pro ناراضی باشند اما فناوری 7 نانومتری آن می تواند سرعت اجرای دستورات کاربر را بیشتر از بسیاری از محصولات هم رده قرار دهد.

باطری 5000 میلی آمپری M3 Pro به قابلیت شارژ سریع مجهز شده و سه دوربین این تلفن هوشمند هم به ترتیب 48، 2 و 2 مگاپیکسل کیفیت دارند. سنسور اثر انگشت M3 Pro مانند مدل های قبلی محصولات پوکو روی دکمه پاور در حاشیه سمت راست نهاده شده است.

Poco X3 Pro - 128GB

قیمت: حدود شش میلیون و 400 هزار تومان

یکی از متفاوت ترین محصولات شیائومی و پوکو که اخیرا به بازار ایران هم رسیده است، X3 Pro لقب می گیرد. زبان طراحی این تلفن هوشمند 6.67 اینچی با بیشتر محصولات شیائومی فرق دارد و به همین علت کاربرانی که در پی خرید یک تلفن هوشمند متفاوت هستند، می توانند روی X3 Pro حساب ویژه ای باز نمایند. این تلفن هوشمند هم به استاندارد IP53 مجهز شده تا در برابر گرد و غبار و آب مقاومت قابل قبولی داشته باشد. اگرچه صفحه نمایش آن به محافظ گوریلا گلس 6 مجهز شده که مقاومت آن را به سطح بی نظیری می رساند اما واقعیت آن است که پنل IPS باعث شده که X3 Pro با حداکثر روشنایی 450 نیتی اندکی ناامیدنماینده ظاهر گردد.

پردازنده اسنپدراگون 860 با فناوری 7 نانومتری در کنار حافظه موقت 6 گیگابایتی X3 Pro را به یک تلفن هوشمند غول پیکر تبدیل می نماید که در رده قیمتی خودش بی رقیب به نظر می رسد. دوربین های 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی X3 Pro قابلیت ضبط مجذوب کننده ترین تصاویر و ویدیوها را برای کاربر به ارمغان می آورند و باطری 5160 میلی آمپری این تلفن هوشمند تنها در 59 دقیقه کاملا شارژ می گردد. به نظر می رسد X3 Pro یکی از برترین تلفن های هوشمند بازار در رده قیمتی زیر هفت میلیون تومان باشد که توانایی های یک پرچمدار را برای کاربران به ارمغان می آورد.

Poco F3 - 128GB

قیمت: حدود 9 میلیون و 700 هزار تومان

کوشش های برند پوکو برای ساخت تلفن های هوشمند گران قیمت و پرچمدار مجذوب کننده به نظر می رسد. F3 تازهترین پرچمدار زیرمجموعه نوظهور شیائومی است که یکی از مجذوب کننده ترین تلفن های هوشمند در رده قیمتی زیر ده میلیون تومان به نظر می رسد. صفحه نمایش 6.7 اینچی F3 با فناوری Super AMOLED ساخته شده و در اوج روشنایی می تواند تا 1300 نیت افزایش پیدا کند. این صفحه نمایش 120هرتزی در هر اینچ خود 399 پیکسل قرار داده است. پردازنده اسنپدراگون 870 باعث شده این تلفن هوشمند از فناوری ارتباطی 5G هم پشتیبانی کند.

مدل 128 گیگابایتی F3 به 6 گیگابایت حافظه موقت تجهیز شده و دوربین های 48، 8 و 5 مگاپیکسلی این تلفن هوشمند مجموعه ای از برترین لنزهای ممکن را برای کاربر به ارمغان آورده اند. باطری 4520 میلی آمپری F3 تنها در 52 دقیقه کامل شارژ می گردد. این تلفن هوشمند از حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور هم بهره می برد.

Poco F2 Pro - 128GB

قیمت: حدود 17 میلیون تومان

گران ترین، قدرتمندترین و خاص ترین تلفن هوشمندی که برند پوکو تا امروز فراوری نموده خوشبختانه در بازار ایران وجود دارد. F2 Pro کاملا در قد و قامت یک پرچمدار بی بدیل ظاهر شده و به همین علت یکی از برترین تلفن های هوشمند در بازار است. این تلفن هوشمند هم به واسطه پردازنده اسنپدراگون 865 از فناوری ارتباط 5G بهره می برد. صفحه نمایش 6.6 اینچی F2 Pro در هر اینچ 395 پیکسل را جای داده است. اگرچه دوربین سلفی این تلفن هوشمند به صورت پاپ آپ کار می نماید اما تنها 87.2 درصد از بخش جلویی F2 Pro را صفحه نمایش شامل می گردد.

چهار دوربین اصلی این تلفن هوشمند به ترتیب 64، 5، 13 و 2 هستند. باطری F2 Pro تنها در 62 دقیقه کاملا شارژ می گردد و بدنه شیشه ای آن با یاری فریم آلومینیومی تجربه دلچسبی را برای کاربر به همراه می آورد. به نظر می رسد پوکو به زودی از جانشین این تلفن هوشمند رونمایی می نماید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1925

به "با برند پوکو آشنا شوید؛ همکار رقیب گونه شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برند پوکو آشنا شوید؛ همکار رقیب گونه شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید