بی وای دی سانگ پلاس در راه بازار ایران ، مشخصات فنی

به گزارش علی آباد جدید، بی وای دی سانگ پلاس یک خودرو در کلاس کراس اوور جمع و جور و از نوع پلاگین هایبرید است که توانایی استفاده در دو حالت تمام برقی و بنزینی را دارد. مصحولات شرکت BYD جزو برترین خودروهای برقی و هایبریدی محسوب می شوند. به طوری که با شرکت تسلا در حال رقابت هستند. در ادامه به آنالیز بی وای دی سانگ پلاس می پردازیم.

بی وای دی سانگ پلاس در راه بازار ایران ، مشخصات فنی

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: بی وای دی سانگ پلاس از ترکیب یک پیشرانه برقی و بنزینی استفاده می نماید که به صورت مجزا هم قابل استفاده هستند. در واقع& تفاوت خودروهای پلاگین هایبرید با هایبرید در این است که نوع اول امکان استفاده از حالت تمام برقی یا تمام بنزینی را دارد. اما خودروهای هایبریدی تنها در سرعت های پایین (حدود 40 کیلومتر بر ساعت) روی حالت الکتریکی هستند و با افزایش سرعت، پیشرانه بنزینی آنها هم به کار می افتد.

معینات فنی بی وای دی سانگ پلاس

بی وای دی سانگ پلاس از ترکیب یک پیشرانه بنزینی و الکتریکی استفاده می نماید. پیشرانه بنزینی این خودرو با حجم 1.5L چهار سیلندر و 16 سوپاپ قادر به فراوری توانی برابر 109 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتون متر است. پیشرانه الکتریکی نیز با پک باتری 18.3 کیلووات ساعتی می تواند 195 اسب بخار قدرت و 325 نیوتون متر گشتاور را فراوری کند. توان دو پیشرانه هرگز تجمیع نمی شوند و راننده باید یکی از حالت های تمام برقی یا تمام بنزینی را انتخاب کند.

شارژ پیشرانه الکتریکی بی وای دی سانگ پلاس هم با پیشرانه بنزینی و هم به صورت جدا از درگاه ویژه آن و با برق شهری، یا شارژر ویژه انجام می گردد. اگر سانگ پلاس روی حالت تمام برقی باشد حدود 110 کیلومتر پیمایش خواهد داشت. باک بنزین این خودرو هم 60 لیتر گنجایش دارد. براساس اعلام شرکت BYD این خودرو در حالت استفاده از ترکیب پیشرانه ها، بیش از هزار کیلومتر پیمایش خواهد داشت. البته باید دید در کشور گسترده ما ایران که در منطقه ها متفاوت گرم، کوهستانی و پر ترافیک است، چقدر می توان یه این عدد استناد کرد.

امکانات

بی وای دی سانگ پلاس به امکانات ایمنی مانند ایربگ های جلو، جانبی، پرده ای، ترمز پارک اتوماتیک، ترمز پارک اضطراری، اتوهولد، رادار ترافیک، رادار تابلو خوان، رادار حرکت در بین خطوط و … مجهز است.

امکانات رفاهی این خودرو نیز شامل صندلی های جلوی برقی با گرم کن و سرد کن، کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه، مانیتور مرکزی 12.8 اینچی، سقف پاناروما و… است.

قیمت بی وای دی سانگ پلاس

سانگ پلاس BYD قرار است به وسیله گروه بهمن عرضه گردد و قیمت آن هنوز معین نیست. اما این خودرو در چین قیمتی در حدود 25 هزار دلار دارد.

منبع: بیت ران
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2439

به "بی وای دی سانگ پلاس در راه بازار ایران ، مشخصات فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی وای دی سانگ پلاس در راه بازار ایران ، مشخصات فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید