کوشش برای کشف راز منظومه شمسی، فضاپیمای ناسا امروز بر سیارک بنو فرود می آید

به گزارش علی آباد جدید، پس از گذشت دو سال، انتها فضاپیمای اسیریس رکس برای نمونه برداری بر سطح سیارک بنو فرود خواهد آمد.

کوشش برای کشف راز منظومه شمسی، فضاپیمای ناسا امروز بر سیارک بنو فرود می آید

به گزارش خبرنگار ، در راستای کوشش ناسا برای کشف راز منظومه شمسی و پس از گذشت دو سال از گشتن به دور سیارک بنو، قرار است امروز سه شنبه فضاپیمای اسیریس رکس (OSIRIS-Rex) تا با فرودی سریع، از طریق بازو های رباتیک خود اقدام به نمونه برداری از سطح این سیاره بکند.

طبق اعلام شبکه خبری سی ان ان، این فضاپیما که به اندازه یک خودور ون است، باید با فرود در مکانی به نام Nightingale (که به معنای بلبل بوده و نام حفره ای نزدیک قطب شمالی این سیارک است) اقدام به نمونه برداری از سطح این سیارک به اندازه ای ما بین 2 اونس (حدود 57 گرم) تا 2 کیلوگرم داشته باشد.

مکان فرود این فضاپیما در حفره ای به اندازه یک زمین تنیس است. در صورت پیروزیت این فضاپیما برای نمونه برداری از سطح این سیارک، نمونه بدست آمده در سال 2023 به زمین باز خواهد گشت.

تصویری از محل فرود فضاپیمای اسیریس رکس

از سوی دیگر نیز مجله علمی نیچر نیز با اعلام این خبر گزارش داد: سفر به سطح این سیارک که در فاصله 334 میلیون کیلومتری زمین واقع شده است، آسان نخواهدبود. فضاپیما باید از کنار تخته سنگی عظیم ملقب به کوه رستاخیز عبور کند تا به محل نمونه برداری برسد.

به نوشته این مجله دانته لائورتا محقق اصلی ماموریت اسیریس-رکس گفت: ممکن است ما در کوشش نخست خود پیروز نباشیم. اما اگر این مسأله کارساز باشد، امیدوارم دنیا به این کار به عنوان خبری خوب نگاه کند.

جیسون دورکین یکی از محققان ناسا در این پروژه می گوید: این نمونه شاهدی بر تشکیل منظومه شمسی [حدود 4.56 میلیارد سال پیش] است و با تجزیه و تحلیل آن باید درک ما از فرآیند های موجود در ایجاد منظومه شمسی، سیاره ها و زندگی افزایش پیدا کند.

سیارک بنو 101955 یکی از سیارک های آپولو است که کشف آن توسط پروژه لینیر (آنالیز سیارک های نزدیک به زمین لینلکن یا به اختصار لینیر) در 11 سپتامبر 1999 صورت گرفت.

  • اعلام آمادگی فضانورد ناسا برای بازگشت به زمین+ تصاویر
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1373

به "کوشش برای کشف راز منظومه شمسی، فضاپیمای ناسا امروز بر سیارک بنو فرود می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای کشف راز منظومه شمسی، فضاپیمای ناسا امروز بر سیارک بنو فرود می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید