جایزه هانری داویسون به پاس خدمات شایسته اخیر به جمعیت هلال احمر ایران اعطا شد

به گزارش علی آباد جدید، خبرگزاری خبرنگاران-فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر به پاس عملکرد شایسته در پاسخگویی و ارائه خدمات در بحران های اخیر جایزه هانری داویسون را به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعطا می کند.

جایزه هانری داویسون به پاس خدمات شایسته اخیر به جمعیت هلال احمر ایران اعطا شد

به گزارش سرویس اجتماعی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، منصوره باقری، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در خصوص انتخاب ایران برای جایزه هانری داویسون گفت: فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر برای بزرگداشت و پاسداشت خدمت بشردوستانه جایزه هانری داویسون را به جمعیت های ملی خدمت رسان اعطا می کند.

وی اضافه نمود: کمیته انتخاب جایزه هانری داویسون فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر با توجه به فعالیتهای شاخص و خدمات بشردوستانه چشمگیر، جمعیت ملی و یا فردی را انتخاب و به هیئت حاکمه معرفی کرده و هیئت حاکمه طی گزارشی برای اهدای جایزه به مجمع عمومی فدراسیون که هر دو سال یکبار با حضور 192 جمعیت های ملی برگزار می شود، اعلام می کند.

منصوره باقری با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای دومین بار در تاریخ 100 ساله اش پیروز به کسب این جایزه شده اضافه نمود: جمعیت هلال احمر ایران در سال 2005 میلادی برای اولین بار و بعد زلزله بم پیروز شد به پاس خدمات بشردوستانه امدادی، درمانی و بهداشتی برای مردم زلزله زده بم این جایزه را کسب کند.

به گفته معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه، ارائه خدمات بشردوستانه چشمگیر برای کمک به اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر و نقش فعال جمعیت ملی در کمک و توانمندسازی سایر جمعیت های ملی از جمله شاخص های مدنظر در انتخاب است.

وی اضافه نمود: روز گذشته فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر نیز در پیامی این پیروزیت را به رئیس جمعیت تبریک گفت.

بنابراین گزارش جایزه هانری داویسون خرداد ماه سال جاری و در جلسه مجمع عمومی فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر که با حضور 192 جمعیت ملی در ژنو برگزار می شود، به جمعیت هلال احمر ایران اعطا خواهد شد.

یادآور می شود جایزه هانری داویسون به افتخار بنیانگذار فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر به فعالیت های حساس و خطیر کشورها اعطا می شود و مهر تاییدی بر توانمندی و آمادگی جمعیت ملی در ارائه خدمات بشردوستانه است

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2149

به "جایزه هانری داویسون به پاس خدمات شایسته اخیر به جمعیت هلال احمر ایران اعطا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه هانری داویسون به پاس خدمات شایسته اخیر به جمعیت هلال احمر ایران اعطا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید