جلوگیری از نابینایی چشم در کهنسالی با مصرف آجیل

به گزارش علی آباد جدید، تحقیقات نشان داده اند مصرف آجیل مانع از ابتلا به بیماری های چشم در کهنسالان می گردد.

جلوگیری از نابینایی چشم در کهنسالی با مصرف آجیل

با افزایش سن خطر ابتلا به بیماری های چشمی افزایش می یابد. تحقیقات نشان داده اند افراد کهنسال در خطر بیشتری برای ابتلا به آب مروارید، آب سیاه و سایر بیماری های چشمی قرار دارند. در نتیجه افراد با افزایش سن باید توجه بیشتری به سلامت چشم داشته باشند.

یافته های دانشمندان نشان داده اند مصرف ناکافی ویتامین ها و مواد معدنی یکی از اصلی ترین دلایل بروز بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن است. متخصصان تاکید دارند داشتن رژیم غذایی مناسب در افراد کهنسال می تواند سلامت چشمان را تضمین نموده و مانع از ابتلا به بیماری این اندام گردد.

در این میان، آجیل یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که مصرف آن می تواند برای سلامت چشمان مفید باشد.

اصلی ترین دلایل برای تاکید بر مصرف آجیل:

1- اسید چرب امگا 3: بعضی تحقیقات نشان داده اند مصرف آجیل که غنی از اسید چرب امگا 3 است به کاهش خطر دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) چشم یاری می نماید. این بیماری چشم شایع ترین علت از دست دادن بینایی در افراد مسن محسوب می گردد. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است که در بیماری تباهی لکه زرد از بین می رود.

2- ویتامین C: مطالعات حاکی از آن هستند که این ویتامین مانع از پیشرفت بیماری دژنراسیون ماکولا در افراد کهنسال می گردد. پسته و فندق سرشار از ویتامین C هستند و علاوه بر تضمین سلامتی چشم، به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز یاری می نماید.

3- ویتامین E: این ویتامین از چشمان در مقابل تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می نماید. در حقیقت ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که مانع از آسیب مولکول های بی ثبات به بافت های بدن می گردد. بادام زمینی، بادام، و فندق از برترین منابع ویتامین E محسوب می گردد.

4- روی: ویتامین A یکی از ویتامین های محلول در چربی است که کبد آن را جذب و ذخیره می نماید. این ویتامین نقشی حیاتی در سلامت چشمان دارد، اما کمتر کسی می داند که برای انتقال این ویتامین از کبد به شبکیه چشم به عنصر روی احتیاج است. آب مروارید یکی از اصلی ترین بیماری های چشم است که به علت مقدار ناکافی روی در بدن بروز می نماید. بادام هندی، بادام برزیلی، و چلغوز حاوی مقدار بالایی روی هستند.

منبع: یو اس نیوز

بیشتر بخوانید

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2127

به "جلوگیری از نابینایی چشم در کهنسالی با مصرف آجیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از نابینایی چشم در کهنسالی با مصرف آجیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید