حسین زهی: بی تدبیری برای بحران کم آبی شهرها را خالی از سکنه می نماید

به گزارش علی آباد جدید، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: امروز بیش از 300 شهر در کشور با تنش آبی روبرو بوده که ادامه مدیریت غیر کارشناسی در این حوزه می تواند شرایط را بدتر کند.

حسین زهی: بی تدبیری برای بحران کم آبی شهرها را خالی از سکنه می نماید

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات لازم جهت کنترل بحران کم آبی در کشور، بیان نمود: مجلس شورای اسلامی در بودجه 1400 بحث آب رسانی به روستاها و منطقه های که دچار تنش آبی هستند را پیش بینی نموده است. امروز بیش از 300 شهر در سطح کشور با مشکل تنش آبی روبرو هستند. اگر دولت تدبیر جدی در این حوزه نکند حتی شهرهایی که دارای جمعیت بالایی هستند در پی تنش آبی خالی از سکنه خواهند شد.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز مهم ترین مشکل در این حوزه بحث مدیریت منابع آب است. مدیریت صحیحی در مورد آب های مرزی صورت نگرفته و ما یک قانون یکنواخت برای کل کشور پیچیده ایم و امروز کشورهای همسایه از آب های مرزی استفاده نموده و ما هم کاری نمی کنیم.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: این امکان وجود دارد تا بخش قابل توجهی از روستاها به وسیله آب های مرزی آبرسانی شوند اما احتیاجمند مدیریت صحیحی است . دولت و وزارت نیرو باید مدیریت صحیحی در حوزه آب اعمال نمایند. در بعضی از منطقه ها سدهایی ساخته شده که متاسفانه آب ها در پشت آن ها تبخیر می شود.

وی در ادامه تاکید نمود: مسائل ما به بحث مدیریت منابع آب باز می شود. در بعضی از منطقه ها حوزه انتخابیه بنده عمق سفره های آب زیرزمینی به حدود 6 متر رسیده است چراکه بدون مطالعات و کار کارشناسی بر روی رودخانه ای که بارندگی در آنجا پایین است سد ساخته شده است . حدود چندین سال است که ما با خشکسالی روبه رو هستیم و بیشتر قنات ها و سفره های آب زیرزمینی در حال خشک شدن بوده و بعضی از روستاها خالی از سکنه شدند.

وی اضافه نمود: احتیاج ما اعمال یک مدیریت صحیح در این حوزه می باشد. متاسفانه وزارت نیرو در سال های گذشته نه تنها تدبیر کارشناسی در این حوزه نداشته بلکه بعضی از اقدامات غیرکارشناسی به بدتر شدن شرایط هم منجر شده که نتیجه آن مهاجرت مردم از روستاها به شهرها شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1897

به "حسین زهی: بی تدبیری برای بحران کم آبی شهرها را خالی از سکنه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسین زهی: بی تدبیری برای بحران کم آبی شهرها را خالی از سکنه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید